رشد آگاهی نسل جوان دغدغه مقام معظم رهبری در امر کتابخوانی است
کد خبر: 3545784
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۹

رشد آگاهی نسل جوان دغدغه مقام معظم رهبری در امر کتابخوانی است

گروه اجتماعی: فرماندار بندرانزلی گفت: دغدغه های مقام معظم رهبری در امر کتاب و کتابخوانی در حقیقت توجه ویژه به رشد آگاهی نسل جوان ایران اسلامی است که می‌توانند در پرتو منافع عظیم کتابخوانی، منشأ خدمات بزرگی برای میهن عزیز اسلامی باشند.

عبدالصمد صفرنژاد، فرماندار بندرانزلی در گفت وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، با اشاره به فرمایش امام علی(ع) مبنی بر اینکه می فرمایند: «کسی که با کتاب ها آرامش می یابد هرگز آسایش از او سلب نمی شود» اظهار کرد: ترویج فرهنگ کتابخوانی باید بصورت جدی مورد توجه قرار گیرد.

فرماندار بندرانزلی با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی) در خصوص ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، افزود:دغدغه های مقام معظم رهبری در امر کتاب و کتابخوانی در حقیقت توجه ویژه به رشد آگاهی نسل جوان ایران اسلامی است که می توانند در پرتو منافع عظیم کتابخوانی، منشاء خدمات بزرگی برای میهن عزیز اسلامی باشند.

وی تصریح کرد:آگاهی نسل جوان نسبت به کتابخوانی سیاست های توسعه فرهنگی دولت تدبیر و امید راه را برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی فراهم آورده و متولیان این امر الهی و ارزشمند، باید از فرصت فراهم شده به نحو شایسته ای بهره گیرند.

صفرنژاد با بیان اینکه کتابخانه های عمومی به عنوان سنگر فرهنگی کشور نقش مهمی در پاسداشت ارزش های انقلاب دارند، گفت: کتابخانه ها مکان هایی ارزشمند و امن برای غنی سازی اوقات فراغت تمام اقشار به ویژه نوجوانان و جوانان به شمار می روند.

فرماندار بندرانزلی با بیان اینکه کتابخانه ها باید دارای کتابها و منابع متنوع و مفید باشند و زمینه جذب هر چه بیشتر مردم را فراهم کنند، گفت:تجربه جهانی نشان می دهد که رشد و توسعه تمدن ها، ریشه در رشد فکری و فرهنگی جوامع دارد.

وی تاکید کرد:علی رغم رشد رسانه های گوناگون جمعی تاکنون هیچ رسانه ای نتوانسته است نقشی را که کتاب در رشد تمدن ها داشته است، ایفا کند، نقطه آغازین ایجاد علاقه به کتاب و کتابخوانی از خانواده شروع می شود و به طور طبیعی والدین علاقه مند به کتاب فرزندانی دوستدار مطالعه خواهند داشت.

صفرنژاد یادآور شد:آموزش و پرورش به عنوان بزرگترین مرکز تعلیم و تربیت می تواند علاقه به کتاب و کتابخوانی را در بین نسل جوان و نوجوان تقویت کند.

captcha