مسائل اخلاقی و مذهبی محوریت برنامه «شاپرک»
کد خبر: 3546794
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۵

مسائل اخلاقی و مذهبی محوریت برنامه «شاپرک»

گروه فرهنگی: تهیه‌کننده برنامه رادیویی «شاپرک» با اشاره به اینکه سعی شده هر روز در این برنامه موضوعات مختلفی همچون، مسائل بهداشتی، اخلاقی، مذهبی، تعریف قصه، آموزش بازی را داشته باشیم،افزود: در ایام صفر و عزاداری مانند همه برنامه‌های رادیو دری، شکل برنامه تفاوت پیدا کرده و رنگ و بوی مذهبی‌تری به خود می‌گیرد.

منصوره افضلی، تهیه‌کننده برنامه رادیویی «شاپرک»، در گفت‌و گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، با اشاره به محوریت این برنامه، اظهار کرد: برنامه «شاپرک»، برای مخاطب کودک، اطفال 6 تا 10 سال افغانستان است.
وی با اشاره به هدف برنامه رادیویی «شاپرک»، ابراز کرد: هدف اصلی این برنامه آموزش، تفریح و سرگرمی برای کودکان بوده که هر روز طی 15 دقیقه، ساعت 8:10 دقیقه صبح و تکرار آن 11:25 دقیقه ظهر از رادیو دری صدا و سیما خراسان رضوی پخش می‌شود. 
مسائل اخلاقی و مذهبی، محوریت برنامه «شاپرک»
تهیه‌کننده برنامه رادیویی «شاپرک» با بیان اینکه در این برنامه سعی شده، هر روز به یک موضوع پرداخته شود، عنوان کرد: سعی شده در هر قسمت برنامه موضوعات مختلفی شامل، مسائل بهداشتی، اخلاقی، مذهبی، تعریف قصه، آموزش بازی را داشته باشیم. 
ویژه برنامه «شاپرک»، مدرسه‌ای برای کودکان افغانستانی
مسائل اخلاقی و مذهبی محوریت برنامه «شاپرک»
وی هدف برنامه رادیویی «شاپرک» را ایجاد فضایی مفرح و شاد برای کودکان دانست و عنوان کرد: در این برنامه، هر آنچه برای زندگی‌ کودکان لازم و ضروری است را به آنها یاد می‌دهیم، در واقع این برنامه یک مدرسه برای کودکان افغانی که از امکانات مناسبی برخوردار نیستند، محسوب می‌شود.
تهیه‌کننده برنامه رادیویی «شاپرک» با اشاره به موضوع این برنامه در ایام عزدارای به خصوص دهه آخر صفر، بیان کرد: در ایام صفر و عزاداری مانند همه برنامه‌های رادیو دری رنگ و شکل برنامه تفاوت پیدا کرده و رنگ و بوی مذهبی‌تری به خود می‌گیرد. 
وی افزود: در این ایام سعی شده با توجه به اربعین، رحلت امام حسن مجتبی(ع)، پیامبر مکرم اسلام(ص) و امام رضا(ع) به بیان قصه کودکانه از زندگی این ائمه اطهار(ع)، کرامت، مهربانی و آداب زیارتشان به زبان ساده و قابل فهم سخن بگوییم.
راستگویی، احترام به بزرگترها، محوریت نمایش
تهیه‌کننده برنامه رادیویی «شاپرک» اضافه کرد: همچنین در بخش نمایش به موضوعاتی همچون، کمک کردن به دیگران، راستگویی، احترام به بزرگترها و... که مورد سفارش ائمه اطهار(ع) است، به صورت پررنگ‌تر می‌پردازیم. 
وی با بیان اینکه بیش از چهار سال است که  برنامه رادیویی «شاپرک» به روی آنتن می‌رود، اظهار کرد: از سال 80 رادیو دری در قالب‌ها و شکل‎های مختلفی برنامه کودک داشته است. 
تهیه‌کننده برنامه رادیویی «شاپرک» با اشاره به اینکه بیش از 25 سال است که در مرکز رادیویی خراسان رضوی مشغول به فعالیت هستم، عنوان کرد: از سال 80 نیز همکاری خود را با رادیو دری آغاز کرده که تاکنون ادامه دارد. 
وی با بیان اینکه ایده این برنامه رادیویی از خودم بوده است، گفت: هر برنامه‌ای برای شروع نیاز به ایده‌ دارد که بعد از تصویب تولید خواهد شد، با توجه به اینکه کارهای کودک بسیاری انجام داده‌ام، بیش از حوزه‌های دیگر علاقه‌مند برای حضور در این حوزه هستم. 
تهیه‌کننده برنامه رادیویی «شاپرک» با اشاره به عوامل این برنامه، ابراز کرد: گوینده‌های این برنامه کودکان کم سن و سالی هستند که در کنار خاله شاپرک، پری موسوی، فعالیت می‌کنند، اسماء موحد، فاطمه موحد، مسعود مشرف، سمانه صادقی، نرگس بهرامی، فرشته خالقی، محمد علوی، فاطمه صادقی، زحل حیدری در بخش نمایش حضور دارند.
وی یادآور شد: شماره پیامک برنامه رادیویی شاپرک در ایران 30000800226 و در افغانستان 0794717144 است که علاقه‌مندان می‌توانند نظرات و پیشنهادات خود را به این شماره‌ها ارسال کنند.
captcha