عدالت جزء شرایط وکالت است
کد خبر: 3577350
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰

عدالت جزء شرایط وکالت است

گروه اجتماعی: امام‌جمعه اصفهان گفت: آیت‌الله طباطبایی‌نژاد وکلا را جزء نخبگان جامعه دانست و بیان کرد: وکالت به لحاظی، قضاوت نیز هست فلذا عدالت هم جزء شرایط ایشان است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، به‌نقل از دفتر امام‌جمعه اصفهان، به‌مناسبت هفته وکالت، رئیس و اعضای هیات مدیره کانون وکلای دادگستری اصفهان با آیت‌الله طباطبایی‌نژاد دیدار و گفت‌وگو کردند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان در این دیدار ضمن تبریک هفته وکالت، بیان داشت: در هر صنفی باید نظارت وجود داشته باشد تا زشتی و تخلفی حادث نشود و چنانچه تخلفی هم مشاهده شد بدان رسیدگی شود که رسیدگی به تخلفات ، صیانت از قاطبه وکلای دادگستری است.
وی افزود: در کلیه صنوف، روحانی و غیر روحانی باید نظارت درونی وجود داشته باشد و فراموش نکنید که «کلکم راع و کلکم مسئول»
آیت‌الله طباطبایی‌نژاد وکلا را جزء نخبگان جامعه دانست و بیان داشت وکالت به لحاظی ، قضاوت نیز است، فلذا عدالت هم جزء شرایط ایشان می باشد.
عضو مجلس خبرگان رهبری خطاب به وکلای دادگستری گفت: باورتان بیاید که گروهی از نخبگان جامعه اید و شما هستید که می‌توانید نقائص قانونی را متوجه شوید چون روزانه با قانون سروکار دارید.
وی اظهار داشت: بسیاری از قوانین ما چندین سال پیش تصویب شده و مطابق با روز نیست فلذا وکلا گروهی را تشکیل بدهند که بر بروزرسانی قوانین کار کنند.
آیت‌الله طباطبایی‌نژاد افزود: وکالت کار بسیار سختی است و نیز در معرض لغزش فراوان است فلذا سعی کنید در جلسات آموزشی حین خدمت، جلسات اخلاقی نیز برگزار شود.
در ابتدای این دیدار اسلامی رییس کانون وکلای دادگستری اصفهان در گزارشی ضمن تشریح وظایف کانون های وکلا در زمینه ارائه خدمات حقوقی رایگان (معاضدتی) گفت: در حال حاضر تفاهم نامه هایی مبنی بر ارایه خدمات معاضدتی ویژه با نهادهایی همچون سازمان زندانها ، کمیته امداد امام خمینی ره و بهزیستی منعقد گردیده ، همچنین کارگروهی مشترک با سازمان صدا و سیمای مرکز اصفهان جهت تولید برنامه هایی با محتوای آموزش مسایل حقوقی تشکیل گردیده است.
captcha