لزوم توجه هنرمندان تجسمی به تعهد اجتماعی
کد خبر: 3615079
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۷
بسطامی تأکید کرد:

لزوم توجه هنرمندان تجسمی به تعهد اجتماعی

گروه فرهنگی: معاون فرهنگی و هنری ارشاد لرستان بر لزوم توجه هنرمندان تجسمی به تعهد اجتماعی در آثار تأکید کرد و گفت: یک اثر هنری می‌تواند سرنوشت یک قشر از جامعه را تغییر دهد؛ لذا در انجام کارهای حوزه فرهنگ و هنر باید متعهدانه عمل کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، شیرزاد بسطامی، معاون فرهنگی و هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان امروز، 12 تیرماه در دیدار با هنرمندان تجسمی لرستان که با هدف تدوین اساسنامه انجمن هنرهای تجسمی استان لرستان و با حضور رئیس اداره امور هنری، سینمایی و سمعی بصری و کارشناس هنرهای تجسمی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان برگزار شد، گفت: استان لرستان از پیشینه و ظرفیت‌های بسیار فرهنگی و هنری برخوردار است که در فرهنگ و آیین و رسوم ما ریشه دوانده و شکل گرفته است.
وی افزود: هنرهای تجسمی دایره‌ای وسیع از هنرمندان استان را به خود اختصاص داده که می‌توانند به‌عنوان رهبران فکری جامعه زمینه‌ساز تحولات و جریان‌های اجتماعی باشند.
معاون فرهنگی و هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در ادامه به تشکیل انجمن استانی هنرهای تجسمی در آینده نزدیک پرداخت و گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته مقرر گردید یک هیأت مؤسس یازده نفره شامل روسای انجمن‌های ٩گانه در شهرستان‌های استان و دو تن از پیشکسوتان این هنر با هدف تدوین اساسنامه و تشکیل مجمع عمومی، زمینه‌های برگزاری انتخابات و تشکیل هیأت امنای این انجمن را فراهم آورند تا مشکلات و مسائل این حوزه در سطح استان توسط یک انجمن واحد در مرکز استان پیگیری و حل و فصل شود .
بسطامی با اشاره به این‌که یک اثر هنری می‌تواند سرنوشت یک قشر از جامعه را تغییر دهد، گفت: در انجام کارهای حوزه فرهنگ و هنر باید متعهدانه عمل کرد.
captcha