طلاب با فرقه‌های انحرافی مقابله کنند
کد خبر: 3632925
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۵

طلاب با فرقه‌های انحرافی مقابله کنند

گروه معارف: امام جمعه کرج گفت: مقابله با تفکرات پوسیده و انحرافی و فرقه‌های نوظهور، نیازمند تربیت هرچه بیشتر طلبه‌های دین پژوه و متفکر است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز، آیت‌الله محمدمهدی حسینی همدانی، امام جمعه کرج، 30مرداد، در مراسم آغاز سال تحصیلی ۹۶_۹۷ حوزه علمیه استان البرز که در مصلی کرج برگزار شد، بابیان اینکه امید است همگی به‌نوعی ترویج‌دهنده مکتب اهل‌بیت و ائمه اطهار(ع) باشیم، اظهار کرد: امید است با معارفه مدیر جدید حوزه‌های علمیه البرز جهشی جدید در این بخش را شاهد باشیم.
حسینی همدانی گفت: عالم ربانی حافظ دین و فکر و مجاهد حافظ جسم و بدن افراد است، باید آماده دفاع از تهدیدات دشمن باشیم؛ این امر با شناسایی اندیشه‌های پلید و مسموم دشمنان حاصل می‌شود.
خطیب جمعه کرج با تأکید بر لزوم ارتقای توان مقابله با دشمن و برخورداری از نبرد فکری با دشمنان، خاطرنشان کرد: جامعه‌شناسی و آشنایی به وظایف از نکاتی است که همه‌ساله در آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه یادآور می‌شوم.
نماینده ولی فقیه در استان البرز با تشریح نقشه‌های شوم دشمن که بنا دارند شیعه و جهان اسلام را به نابودی بکشانند، افزود: باید زمان را شناخت و دژبان ارزش‌های اسلامی بود، امروز طلاب و اساتید مدافع حریم احکام نظام اسلامی هستند لذا کوتاهی در این مسیر توسط این افراد قابل‌پذیرش نخواهد بود.
حذف تصویر شهید نواب صفوی از کتاب‌های درسی
حسینی همدانی ادامه داد: برخی درصدد سکولار کردن حوزه‌های علمیه و ایجاد موانع برای رشد حوزه‌های علمیه هستند، بدون شک دشمنان برای رسیدن به اهداف خود دست به هر کاری می‌زنند.
این مسئول با تأکید بر اینکه سند ۲۰۳۰ مسئله کمی نبود که اعتراضات مختلفی را به همراه داشت، گفت: وزارت علوم ابلاغیه‌ای را به دانشگاه‌های سراسر کشور ارائه کرده تا در سال تحصیلی جدید در مقطع کارشناسی درس دفاع مقدس اختیاری و یا حذف شود، این مقوله مطلب ساده و کمی نیست چراکه حرکت در مسیر دشمن را محقق می‌سازد.
خطیب جمعه کرج با اشاره به حذف تصویر شهید نواب صفوی از کتاب‌های درسی مدارس، تصریح کرد: فضای مجازی به‌راحتی در دسترس همه است، باید نسبت به تولید محتوایی غنی در این فضا عمل شد.
رئیس شورای حوزه علمیه استان البرز افزود: استان بایستی در بخش‌های مختلف نظیر حوزه‌های علمیه چشم‌انداز داشته باشد، باید دید حوزه علمیه البرز در افق ۱۴۰۴ در کجا واقع‌شده و به شرایطی دست‌یافته است.
در البرز با انواع فرقه‌ها روبه‌رو هستیم که در برخی نقاط جمعیتی بالغ‌ بر هزار نفر هستند
آیت‌الله حسینی همدانی ادامه داد: تقوا و نظم در امور ازجمله نکات مورد تأکید ائمه اطهار (ع) بوده است، توجه به این نکات موفقیت افراد را با سرعت هر چه تمام‌تر میسر می‌سازد.
وی با اشاره به اینکه باید طلاب با آموزش‌های ویژه نسبت به پاسخ به شبهات برآیند، افزود: در استان با انواع فرقه‌ها روبه‌رو هستیم که در برخی نقاط جمعیتی بالغ‌ بر هزار نفر هستند لذا بررسی این مشکلات ازجمله وظایف حوزه‌های علمیه محسوب می‌شود.
امام‌جمعه کرج با تأکید بر اینکه حوزه‌های علمیه باید از فرصت تابستان به سبب فضای اقلیمی استان کمتر استفاده کنند، تصریح کرد: مساجد متعدد بدون امام جماعت در استان وجود دارد.
نماینده ولی فقیه در استان البرز با تأکید بر لزوم توجه به نخبگان، گفت: مرکز شیعه شناسی افراد توانمندی را برای جهان اسلام و پاسخ شبهات تربیت‌کرده، حوزه‌های علمیه باید در استان البرز دیده شود که متأسفانه این مهم محقق نشده است.
آیت الله حسینی همدانی گفت: امسال تحت عنوان اخلاق و توسعه امور تبلیغی در حوزه‌های علمیه استان نام‌گذاری شده است.

captcha