بازسازی حجة‌الوداع پیامبر(ص) در 7 نقطه سیستان‌وبلوچستان
کد خبر: 3639574
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۵

بازسازی حجة‌الوداع پیامبر(ص) در 7 نقطه سیستان‌وبلوچستان

گروه فرهنگی: فرمانده سپاه سلمان سیستان‌وبلوچستان گفت: برنامه بازسازی حجة‌الوداع پیامبر اکرم(ص) در روز عید غدیر، در 7 شهرستان زاهدان (آستان شهدای گمنام در خیابان خرمشهر)، زابل، خاش، دلگان، ایرانشهر، بزمان و چابهار اجرا خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان وبلوچستان، سردار حسین معروفی، فرمانده سپاه سلمان سیستان‌وبلوچستان، صبح امروز، 16 شهریورماه در نشست خبری به‌مناسبت عید سعید غدیر خم در جمع اصحاب رسانه، گفت: غدیر خم از موضوعات اصیل و اصلی جهان اسلام است و در حقیقت، واقعه غدیر خم ضامن امنیت اسلام است، نه متعلق به شیعه و نه متعلق به سنی، بلکه به همه مسلمین تعلق دارد.
وی ادامه داد: به فرموده امام خمینی(ره)، ارزش غدیر به آن است که با پرداختن و تمسک به آن، همه اختلافات کنار گذاشته شود؛ نباید تنها به چراغانی کردن شهر بسنده کنیم، بلکه مسأله این است که به ما یاد بدهند چگونه از امام(ع) تبعیت کنیم.
فرمانده سپاه استان بیان کرد: غدیر یک مفهوم مترقی و نجات‌بخش است، اگرچه ارتباطات قلبی شیعه با آن زیاد است، اما محتوا و روح حقیقی آن، تنها متعلق به شیعه نیست؛ غدیر برخاسته از روح اسلام است و به همه دنیای اسلام تعلق دارد.
وی با اشاره به اینکه مردم استان ما، چه شیعه و چه سنی، دل در گرو علی(ع) دارند، افزود: سال گذشته در مراسم بازسازی واقعه غدیر در بزمان، بزرگان اهل سنت هم حضور داشتند، چون غدیر را از خودشان می‌دانند و دل در گرو اهل بیت(ع) دارند.
معروفی در ادامه به برگزاری مراسم بازسازی حجة‌الوداع پیامبر اعظم(ص) در روز عید غدیر امسال اشاره کرد و ادامه داد: امسال این برنامه در 7 شهرستان زاهدان (آستان شهدای گمنام در خیابان خرمشهر)، زابل (کمربندی آیت‌الله سیستانی)، خاش (مسجد حضرت علی(ع))، دلگان، ایرانشهر، بزمان و چابهار اجرا خواهد شد.
فرمانده سپاه سلمان استان تصریح کرد: در شهرستان دلگان، ششمین سال متوالی است که برنامه بازسازی واقعه غدیر اجرا می‌شود؛ در شهرستان ایرانشهر برای اولین بار است و در چابهار نیز خطبه‌خوانی را خواهیم داشت.
captcha