سومین همایش استانی عاشورایی «طلوع سرخ» کرمانشاهی شد
کد خبر: 3664575
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۳

سومین همایش استانی عاشورایی «طلوع سرخ» کرمانشاهی شد

گروه فرهنگی: سومین همایش استانی شعر «طلوع سرخ» با سروده‌های شاعران به یاد زلزله‌زدگان کرمانشاه به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، مراسم اختتامیه سومین همایش استانی شعر عاشورایی «طلوع سرخ» به همت حوزه هنری شهرستان بیجار با ابراز همدردی و شعر خوانی شاعران بیجاری برای زلزله زدگان کرمانشاه شامگاه دیروز، 26 آبان ماه در محل مجتمع نور بیجار به کار خود پایان داد.

قربانپور، سرپرست حوزه هنری شهرستان بیجار در برگزاری مراسم اختتامیه این همایش اظهار کرد: در این دوره از همایش 100 اثر از هنرمندان استان آثار خود را به دبیرخانه همایش ارسال کردند.

وی افزود: در این همایش تعدادی اثر نیز از هنرمندان دیگر استان‌های کشور را دریافت کردیم که با توجه به استانی بودن همایش علی‌رغم ویژگی‌های ارزشمندی این آثار ارسالی امکان حضور این عزیزان فراهم نشد و امیدواریم در دوره‌های بعدی با گسترش دادن همایش بتوانیم میزبان شاعران توانمند کشورمان در این همایش باشیم.

قربانپور در ادامه شاعران راه یافته به بخش نهایی همایش آثار خود را قرائت کردند که ویژگی بارز آن درکنار قرائت اشعار با موضوع عاشورا ، سروده‌های این شاعران درخصوص ابراز همدردی با حادثه‌دیدگان زلزله کرمانشاه مورد توجه بود.

یادآور می‌شود؛ از برجسته ترین اشعار قرائت شده در خصوص زلزله کرمانشاه شعر احد شکرپور بود که با گویشی کرمانشاهی و با تلخیص از شعر مولوی کُرد شاعر نامدار کردستانی سروده بود.

captcha