تکرار اعلامیه بالفور پس از 100 سال از سوی ترامپ/ ایران از حق کامل مردم فلسطین حمایت می‌کند
کد خبر: 3677343
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۲
نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران:

تکرار اعلامیه بالفور پس از 100 سال از سوی ترامپ/ ایران از حق کامل مردم فلسطین حمایت می‌کند

گروه سیاست و اقتصاد: نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران گفت: ترامپ قدس را پس از 100 سال به یهودیان داد و این در حالی است که بر اساس قطعنامه های بین المللی و قطعنامه تقسیم، اصلا این سرزمین خارج از سیطره کسی بوده و منطقه ای بین المللی است و اقدام ترامپ اعلامیه بالفور دیگری است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، به نقل از روابط عمومی جمعیت دفاع از ملت فلسطین خراسان رضوی، ناصر ابوشریف، نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران، ضمن بازدید از اولین شعبه استانی جمعیت دفاع از ملت فلسطین در استان خراسان رضوی در دیدار با اعضای این جمعیت پیرامون تحولات فلسطین اظهار کرد: مسئله فلسطین، بزرگترین مسئله اسلامی است، قدس؛ یک شهر عادی و معمولی نیست هر چند منطقه قدیمی قدس تنها یک کیلومتر مربع وسعت دارد اما در حال حاضر چهار میلیارد نفر برای حفظ آن مبارزه می کنند.
وی افزود: کشوری مانند چین که سیزده میلیون کیلومتر مربع وسعت و یک میلیارد و 300 میلیون نفر جمعیت دارد به اندازه فلسطین مطرح نیست چرا که مانند فلسطین مشکلات ندارد. معتقدیم که مسئله فلسطین تاثیر بسیار زیاد، عظیم و پیچیده در صلح جهانی دارد.
ابوشریف تصریح کرد: درباره این مسئله ما مسلمانان در واقع معتقدیم قدس، قبله اول مسلمانان است و در واقع سرزمینی است که خداوند متعال آن را برای همه جهانیان و بویژه مسجد الاقصی را مقدس گردانده و این موضوع در قرآن کریم و در آیات مختلف ذکر شده است، همچنین حضرت مسیح از مسجد الاقصی به آسمان عروج کردند و این مکان نه فقط برای ما فلسطینی ها بلکه برای سایر ادیان نیز بسیار مقدس است.
نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران بیان کرد: تمام ادیان در این سرزمین سهم دارند و ما به حق آنها در این سرزمین معترف هستیم و آن را به رسمیت می شناسیم اما از لحاظ حاکمیت نه، چرا که از سال 636 تا 1967میلادی سیطره بر این منطقه در اختیار مسلمانان بوده جز در یک زمان بسیار کوتاهی که در زمان اشغال فلسطین توسط امپراطوری روم بوده است.
وی عنوان کرد: آخرین حضور یهودیان در فلسطین مربوط به سال 132میلادی بود و حتی پس از آن تا اطراف فلسطین هم نیامدند و در قدس و فلسطین هیچ یهودی زندگی نمی کرد. آخرین حضور یهودیان پس از انقلاب سال های 118 تا 123میلادی بود که به انقلاب بالکوف معروف بود. انقلاب بالکوف ها توسط یهودیان انجام شده و شورشی علیه امپراطوری روم بود که توسط رومی ها به شدت سرکوب شد و از آن زمان یهودی ها حضوری در سرزمین فلسطین نداشتند.
ابوشریف گفت: تاریخ نشان می دهد که مسلمانان و اعراب نبودند که یهودیان را سرکوب کردند بلکه امپراطوری روم آنها را سرکوب و از سرزمین فلسطین اخراج کرد و تقریبا دو هزار سال یهودیان هیچ حضوری در سرزمین فلسطین نداشتند.
نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران افزود: صهیونیسم یا همان یهودیان به شکل سیاسی از قرن نوزدهم میلادی مهاجرتشان را به فلسطین آغاز کردند و اولین مهاجرت آنها از روسیه تزاری بود که با حمایت ثروتمندان بزرگ یهودی بخاطر ظلم و ستم دینی از ناحیه تزاری به آنها می شد، وارد فلسطین شدند و در ابتدا 10هزار نفر بودند که وقتی وارد فلسطین شدند به مناطق دور افتاده این کشور رفتند و در آنجا ساکن شدند که عمدتا در جنوب فلسطین بودند.
وی بیان کرد: صهیونیسم سیاسی در واقع طرحی فراتر داشتند در واقع آنها به فلسطین مهاجرت کردند به عنوان وطن ملی یهود و با کمک ثروتمندان کشورهای قدرتمند برای مهاجرت به فلسطین هدایت شدند و این مهاجرت دوم که به رهبری هرتسل انجام شد متفاوت بود با مهاجرت اولیه ای که از روسیه شکل گرفته بود.
ابوشریف اظهار کرد: آنچه صهیونیسم به دست آورد با حمایت کشورهای بزرگ آن زمان بود، سران صهیونیسم به استانبول رفتند تا از سلطان عثمانی، سلطان عبدالحمید بخواهند که به یهودیان کمک کند و به سرزمین فلسطین مهاجرت کنند، پادشاه عثمانی این اجازه را نداد و در نهایت به انگلستان رفتند و از آنها کمک خواستند تا اینکه در سال 1917میلادی بر اساس اعلامیه بالفور این اجازه به آنها داده شد و انگلستان، فلسطین را اشغال و تحت قیومیت خود درآورد و به یهودیان تعهد داد که این سرزمین را به آنها بدهد و یک وطن ملی برای یهودیان ایجاد کند.
نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران عنوان کرد: در سال 1917میلادی پنجاه هزار نفر تعداد یهودیان در فلسطین بود که در سال 1948میلادی با خروج انگلستان از فلسطین و تشکیل رژیم صهیونیسم این تعداد به 600 هزار نفر افزایش یافت که با حمایت کامل انگلستان صورت گرفت و 65 هزار یهودی را مسلح و فضا را برای سیطره یهودیان و تشکیل اسرائیل فراهم کرد.
وی اظهار کرد: فلسطین که اشغال شد صهیونیسم تنها دو و نیم میلیون متر مکعب بود که از سوی انگلیسی ها با آنها واگذار شده بود و آنچه به عنوان فروش زمین از سوی فلسطینی ها مطرح است شایعه ای بیش نیست.
ابوشریف تصریح کرد: در سال 1948میلادی پس از سیطره یهودی ها بر فلسطین، 78 درصد از این کشور اشغال شد و در سال 1967میلادی بخش های دیگری از فلسطین از جمله قدس نیز به اشغال صهیونیسم درآمد.
وی گفت: فلسطین سرزمینی است که نه با وعده الهی به یهودی ها داده شده و نه با مالکیت مشروع. یهودیان از ابتدای قرن اول میلادی در این سرزمین حضور نداشتند و اگر توانستند ورود پیدا کنند تنها با اعلامیه بالفور قدرت های جهانی بود. هرچند قدرت های جهانی نیز حق نداشتند این سرزمین را به یهودیان بدهند چرا که خود آنها نیز مالک این سرزمین نبودند و متاسفانه این مسئله با اقدام ترامپ رئیس جمهور آمریکا مجدد تکرار شد و تصمیم ترامپ اعلامیه بالفور دیگری است.
نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران عنوان کرد: ترامپ دوباره قدس را پس از 100سال به یهودیان داد و این در حالی است که بر اساس قطعنامه های بین المللی و قطعنامه تقسیم، اصلا این سرزمین خارج از سیطره کسی بوده و منطقه ای بین المللی است و حتی آمریکا در زمان قطعنامه تقسیم یکی از مخالفان سیطره اسرائیل به قدس بود اما شاهد بودیم که ترامپ دوباره این کار را انجام داد و اعلامیه بالفور را یکبار دیگر تکرار و تایید کرد که قدس پایتخت ابدی یهودیان است.
ابو شریف بیان کرد: امام خمینی(ره) و ایران تنها کشوری در کره زمین هستند که از حق مردم فلسطین حمایت می کنند و این مسئله را مردم فلسطین کاملا می دانند و این جای تقدیر دارد و مردم فلسطین قدر آن را می دانند اما در تمام کشورها افرادی هستند که درک درستی ندارند و این طرز فکر باید تغییر کند. افرادی که به مسئله مذاکرات اعتقاد دارند با رژیم صهیونیستی و مواضعی که ایران اتخاذ کرده و موضع مقام معظم رهبری را نمی توانند خوب درک کنند و فکر می کنند که ایران تنها از حماس و برخی گروه های مقاومت و جهاد اسلامی حمایت می کند اما اینگونه نیست و ایران در واقع حمایت می کند از حق کامل مردم فلسطین و این بسیار ارزشمند است چرا که در دنیا تنها ایران است که از حق کامل مردم فلسطین حمایت می کند.

captcha