مسئولان از نخبگان به عنوان سرمایه‎های کشور حمایت کنند
کد خبر: 3693874
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۱
خطیب جمعه بخش کن:

مسئولان از نخبگان به عنوان سرمایه‎های کشور حمایت کنند

گروه سیاسی ــ حجت‌الاسلام صالح‌نیا در بخشی از خطبه دوم نماز جمعه بخش کن گفت: پیشرفت‌هایی در حوزه فناوری دارد رقم می‌خورد و من توصیه‌ای برای مسئولان و سرمایه‌گذاران دارم و آن یک کلمه بیشتر نیست؛ اگر دنبال محبوببت و سود و رشد مادی خودتان هستید در دسترس نخبگان و جوانان باشید و از سرمایه‌های آینده حمایت کنید.

به گزارش ایکنا؛ نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته بخش کن، امروز 4 اسفند به امامت حجت الاسلام والمسلمین یحیی صالح‌نیا در حسینیه سرآسیاب کن با حضور مردم غرب تهران برگزار شد.
حجت الاسلام صالح نیا، درابتدای خطبه اول بیان کرد: برانسان لازم است هرچند وقت یکبار به خودش بنگرد و به درونش مراجعه کند و ببیند آیا نشانه‌های انسان متقی در او هست یا خیر.
وی در ادامه با قرائت آیه 9 سوره بقره که می‌فرماید: «يُخادِعُونَ اللَّهَ وَ الَّذينَ آمَنُوا وَ ما يَخْدَعُونَ إِلاَّ أَنْفُسَهُمْ وَ ما يَشْعُرُونَ»، تصریح کرد: بدترین غش‌ها، غش به خود و بدترین فریب‌ها، فریب خود است.
امام جمعه بخش کن در ادامه خلوص نیت در انجام هر کاری را مهم دانست و در این باره اضافه کرد: هر کار را که انجام می‌دهیم فقط برای خدا باشد. گاهی وقت‌ها بهتر است انسان خودش را امتحان کند و این‌گونه بیاندیشد که اگر به من پول ندهند و اگر مرا تشویق نکنند آیا بازهم این کار خیر را انجام خواهم داد.
صالح‌نیا ضمن فانی دانستن آرزوهای دنیوی، افزود: آرزوهای طول و دراز دنیوی مثل داشتن خانه بهتر، ماشین بهتر، مقام بالاتر، پول بیشتر و غیره تمامی نداشته و انسان باید مراقب باشد در مسیر آرزوها خدا را گم نکند.
امام جمعه کن درپایان خطبه اول تأکید کرد : انسان باید فرصت‌های خیر به وجود آمده در طول زندگی مثل مهلت نماز جمعه، کارهای خیر، مناجات، طلب علم، احسان به والدین، صله رحم را قدر دانسته و از تک تک این فرصت‌ها استفاده کند..
صالح نیا، امام جمعه کن درشروع خطبه دوم ضمن تشکر از نیروی انتظامی و برخورد همراه با رأفت این نیرو در برابر اخلال‌گران امنیت گلستان هفتم پاسداران گفت : نیروی انتظامی طی هفته گذشته عالمانه و حرفه‌ای با فتنه درویش نماها برخورد کرد.
وی افرود: گوارا باد نوشیدن شربت شهادت بر فداییان جوان ولایت که هر چقدر فتنه‌های فرهنگی گسترش می‌یابد بر تعدادشان افزوده می‌شود و این مصداق امدادهای غیبی است که خدا وعده داده و معنی آن آیه شریفه است که بیست نفر از شما برابر دویست نفر از کفار و منافقین نیرو دارد.
صالح‌نیا در ادامه بیان کرد: اگر شهید حججی‌ها فتنه خارجی را خشکاندند شهید حدادیان‌ها و شهید بایرامی‌ها از بسیج و ناجا ریشه فتنه درویش نماهای شمال شهر نشین تهران را خشکاندند.
امام جمعه کن با تفکیک اندیشه عرفا از صوفیان، گفت: مسئولان محترم باید بین عارف و صوفی و درویش تفاوت قائل شوند و این کلمات را کنار هم و در ردیف هم قرارندهند.
وی در تشریح و مقایسه  اندیشه عرفانی با صوفی، تصریح کرد: عارف یعنی مرد اهل معرفت و عبادت مانند میرزا علی قاضی، امام خمینی(ره)، علامه طباطبائی، اما صوفی‌ها اهل رقص و سماع و مراسمات خاص هستند. دراویش هم مراسمی دارند و مراسم صوفیه و دراویش را نمی‌شود به اسلام عزیز نسبت داد. ما هم نمی‌گوییم که این‌ها از جرگه اسلام خارج شده‌اند ولی کارهایشان مثل این‌که مردانی جمع بشوند و در خانقاه ساعت‌ها برقصند و یا عده‌ای جمع بشوند و میل و چاقو در سر و صورت خود فرو برند، این‌ها به اسلام ناب محمدی نمی‌چسبد.
امام جمعه بخش کن در ادامه به حادثه دلخراش اخیر هواپیمایی در استان کهگیلویه و بویر احمد اشاره کرد و از این‌که مسئولان از مردم عذرخواهی نکردند، انتقاد کرد و در این‌باره افزود: عذرخواهی بابت تکریم انسان شده و نه باعث تحقیر من از طرف مسئولین مربوطه و همچنین در این‌جا از طرف خودم که یکی از سربازان این نظام هستم بابت برخی امور که مردم را آزار می دهد عذرخواهی می کنم. به‌ویژه در حوزه وزارت راه و شهر سازی از این‌که هواپیمایی با 66 سرنشین محترم و عزیز سقوط کرد، کشتی با ده‌ها سرنشین غرق شد، صدها نفر هر ماه در جاده‌های کشور جان عزیزشان را از دست می‌دهند، رشد قیمت مسکن از تورم جلوتر است، من بایت همه این‌ها من از طرف وزرای مسئول عذرخواهی می‌کنم.
امام جمعه کن در ادامه از پیشرفت‌های حوزه فناوری به دستان جوانان و متخصصان تقدیر کرد و ادامه داد: طی هفته گذشته دو بازدید کاملاً متفاوت داشتم. یکی دیدار از نخبگانی که بدون استفاده از بودجه دولتی و با هزینه 150 میلیون تومان موتوری ساختند که محور آن تا 47 هزار دور در دقیقه بدون ذرّه ای لرزش می‌چرخد و با هر کدام از این موتورها که اندازه آن حدود یک متر در یک متر است می‌شود برق، آب گرم و گرمایش لازم برای خانه‌های 5000 نفر را فراهم کرد. این کار کاملاً آتش به اختیار انجام گرفته و فناوری آنان فقط در اختیار آمریکا قرار دارد. بنابراین نکته مهم قضیه این است که حتی یک مقام مسئول در دولت برای بازدید از این پروژه نیامده و در مقابل پروژه مشابه دولتی وجود دارد که با پانصد کارمند و میلیاردها بودجه هنوز به ثمر نرسیده است.
صالح نیا در پایان خطبه دوم گفت: من توصیه‌ای طلایی به مسئولان و سرمایه‌گذاران دارم و یک کلمه بیشتر نیست؛ اگر دنبال محبوببت و سود و رشد مادی خودتان هستید در دسترس نخبگان و جوانان باشید و از سرمایه‌های آینده حمایت کنید.

انتهای پیام

captcha