برپایی دومین کارگاه مطالعات میان رشته‌ای قرآن و سلامت
کد خبر: 3741582
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۴
صالحی تشریح کرد:

برپایی دومین کارگاه مطالعات میان رشته‌ای قرآن و سلامت

گروه سلامت ــ رئیس دبیرخانه کمیسیون توسعه آموزش و پژوهش عالی قرآن در نظام سلامت گفت:۲۱ شهریورماه کارگاهی دیگر با عنوان توجه به تاریخ طب در نظریه پردازی موسوم به طب اسلامی با حضور سید صادق سجادی عضو دایرةالمعارف اسلامی برگزار می‌شود.

فعالیت‌های پیش روی کمیسیون توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآن در نظام سلامتمهدی صالحی، رئیس دبیرخانه کمیسیون توسعه آموزش و پژوهش عالی قرآن در نظام سلامت در گفت‌وگو با ایکنا، با بیان اینکه این کمیسیون سه نوع فعالیت کوتاه مدت، میان مدت و سوم بلند مدت را در نظر دارد، گفت: در مرحله کوتاه مدت در حال فراهم کردن ابزار‌های روشمند برای مطالعات میان رشته‌ای قرآن و سلامت هستیم و از جمله این ابزار‌ها فراهم کردن بانک جامع و سامانه مدیریت این پژوهش‌ها، همچنین فراهم کردن بستری تحت شبکه آنلاین برای گفت‌وگوی صاحب نظران و پژوهشگران این حوزه است.
 
وی افزود: کمیسیون در تلاش است؛ با یک نگاه علمی بستر‌هایی را برای دغدغه‌مندان این حوزه فراهم کرد تا بتوان با یک رویکرد مسأله محور خروجی قابل توجهی را داشته باشیم. مجموعه ابزار‌های مذکور با همین نگاه در سامانه جامع اطلاعات پژوهش‌های قرآن و عترت گردآوری و به صورت مقدماتی راه‌اندازی شده است.

صالحی با بیان اینکه برنامه میان مدت کمیسیون برای ۴ تا ۵ سال آتی نیز پیش‌بینی شده است، گفت: ترسیم راه مطالعات میان رشته‌ای قرآن و سلامت با متدولوژی مطمئن علمی از جمله این برنامه‌ها است.

وی ادامه داد: برنامه‌های بلند مدت ما شامل پژوهش‌های میان رشته‌ای قرآن و سلامت است تا با فعالیت‌های علمی و پژوهشی دقیق و با فرضیات علمی مشخص بتوانند با نگاهی کل نگر و توحیدی چراغ روشنی به حوزه سلامت تابانده، راهبرد‌های مناسبی را طراحی و خروجی‌های مفیدی را از آن دریافت کند.

رئیس دبیرخانه کمیسیون توسعه آموزش و پژوهش‌های عالی در نظام سلامت عنوان کرد: نگاه ما این است که اگر نتایجی وجود داشته باشد، باید در بوته نقد قرار گرفته و ابزار‌ها و روش‌های پژوهشی کارآمد به روز برای آن به کار گرفته شود تا منجر به دستاورد‌های متناسب با نیاز‌های شود.

وی بیان کرد: در این حوزه‌ها ما نیازمند تبیین مبانی و مقدمات مطالعات میان رشته‌ای قرآن و سلامت بوده چرا که این موضوع تازه بوده و بیش از یک دهه از طرح موضوع آن نمی‌گذرد بر همین اساس ما کارگاه‌هایی را طراحی کرده و از اساتید صاحب نامی در حوزه‌های بین رشته برای تدریس در این کارگاه‌ها بهره می‌بریم.
 
صالحی ادامه داد: کارگاه نخست مطالعات میان رشته‌ای قرآن و سلامت هفته گذشته آغاز شد و ۲۱ شهریورماه نیز کارگاهی دیگر با عنوان توجه به تاریخ طب در نظریه پردازی موسوم به طب اسلامی با حضور سید صادق سجادی عضو دایرةالمعارف اسلامی برگزار می‌شود.

وی افزود: این نشست‌ها برای پژوهشگران مطالعات میان رشته‌ای قرآن و سلامت و علاقمندان به این حوزه اختصاص داشته و قرار است از اول مهرماه به صورت هفتگی برگزار شوند.

انتهای پیام
captcha