تأکيدات شرع اسلام بر تعاون
کد خبر: 3743342
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۹

تأکيدات شرع اسلام بر تعاون

گروه سیاست و اقتصاد - رئیس اتاق تعاون آذربایجان غربی با بیان اینکه خداوند متعال در سوره مائده بر تعاون تأکید بسیاری نموده است،گفت: در شرايط فعلی کشور که مشکلات اقتصادی بسيار است، جايگاه تعاونی‌ها بسيار پررنگ‌تر شده و اميد است تعاونی‌ها جايگاه خود را بهتر بيابند.

تعاون، از تاکیدات شرع اسلام است

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، محمودرضا شريفی خواه، رئيس اتاق تعاون آذربایجان غربی صبح امروز، 11 شهریور در مراسم هفته تعاون که در محل استانداری آذربایجان غربی برگزار شد، بیان کرد: براساس يافته‌های تمدن بشری، عمر تعاون ٣ هزار سال قبل از ميلاد مسيح بوده و در چين و بابل آثاری کشف شده که بشر همواره به تعاون و همياری علاقه داشته است.
وی ادامه داد: پس از ظهور دین مبین اسلام و تاکيدات شرع اسلام بر تعاون و همانگونه که خداوند متعال در سوره مبارکه مائده به امر تعاون اشاره نموده و پس از آن نیز اروپايی‌ها تعاون را تشکيل و ادامه دادند.
شریفی خواه افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، تاکيدات بسياري بر تعاون‌‌ها بخصوص صید و صيادی، روستا، مسکن و تعاونی های مصرفی انجام شد و در سال ١٣١٤ اولين تعاونی روستايی کشور در گرمسار تشکيل شد و از این رو قدمت تعاونی در کشور بسيار ديرينه است.
وی با بیان اینکه تعاونی‌ها عمدتا پس از جنگ و شرايط خاص اقتصادی کمک شايانی را به دولت کرده اند، تصریح کرد: مردم و کارکنان دولت بسيار از خدمات تعاونی ها بهره مند شده اند و بسياری از کارکنان دولت نیز اکنون مسکن خود را مديون تعاونی ها هستند.
رئیس اتاق تعاون آذربایجان غربی یادآور شد: در شرايط فعلی کشور که مشکلات اقتصادی بسيار است، جايگاه تعاونی‌ها بسيار پررنگ‌تر شده و اميد است تعاونی‌ها جايگاه خود را بهتر بيابند.
وی با بیان اینکه تعاونی‌ها هميشه حرف اول و آخر را در اقتصاد زده‌اند، خاطرنشان کرد: اتاق تعاون استان از اتاق‌هاي تعاون فعال کشور بوده و سال گذشته در بين ٣١ اتاق تعاون کشور رتبه اول کشور را بدست آورد.
شریف‌خواه گفت: اعزام هيات‌های تجاری و پذيرش هيات‌های تجاری از جمله وظایف اتاق تعاون استان بوده و در اين زمينه سال گذشته ٦ هيات به کشورهای هدف اعزام شده و ٢ کشور نیز پذيرش شده است.
وی اظهار کرد: سال گذشته 310 پرونده از طريق مرکز داوری اتاق تعاون پذيرش گردید که از اين تعداد نيمی از پرونده ها منجر به صدور رای شد.
رئیس اتاق تعاون آذربایجان غربی ادامه داد: سال گذشته در نمايشگاه های خارجی، آذربايجان غربی سومين نمايشگاه خارجی در جمهوری خودمختار نخجوان را برگزار نمود که 570 تن کالاهای استان در اين نمايشگاه به فروش رسید.

انتهای پیام

captcha