خشم کاربران شبکه‌های اجتماعی از روزنامه «مکه»
کد خبر: 3781943
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۲

خشم کاربران شبکه‌های اجتماعی از روزنامه «مکه»

گروه بین‌الملل ـ کاریکاتور موهن به قرآن کریم در روزنامه «مکه» عربستان با خشم و اعتراض گسترده کاربران در شبکه‌های اجتماعی مواجه شده است.

خشم کاربران شبکه‌های اجتماعی از توهین کاریکاتوریست سعودیبه گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری arabnn.net؛ در این کاریکاتور که دو روز پیش در روزنامه مکه منتشر شد، یک کاریکاتوریست چند اسکناس 500 ریالی عربستان را جایگزین واژه «قصاص» در آیه 179 سوره بقره «وَلَكُمْ فِي الْقِصَاصِ حَيَاةٌ: و اى خردمندان شما را در قصاص زندگانى است» کرده بود.

این کاریکاتور هنوز در پایگاه الکترونیکی روزنامه مکه و حساب کاربری آن در توئیتر وجود دارد و با وجود واکنش خشمگین کاربران، مدیر این روزنامه به پرسش‌ها و ملاحظات درباره این کاریکاتور در حساب کاربری روزنامه مکه در توئیتر توجهی نشان نداده است.

یکی از فعالان در این باره نوشت: «نظام عربستان چگونه به روزنامه مکه اجازه می‌دهد قرآن را به تمسخر بگیرد و آیات آن را تحریف کند؟ اگر ولیعهد از خدا نمی ترسد، چرا مردم به این مسخره بازی پایان نمی دهند؟

یکی دیگر از کاربران نوشت: «شایسته نیست که روزنامه‌ای که نام مکه را یدک می‌‌کشد، چنین جسارتی به ساحت کتاب خدا کند ما خواهان معرفی این کاریکاتوریست و روزنامه به دستگاه قضایی هستیم».
انتهای پیام
captcha