احتمال آغاز عمره پس از حج تمتع 98/ علت متغیر بودن هزینه حج برای زائران
کد خبر: 3806628
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۹
رشیدیان به ایکنا گفت:

احتمال آغاز عمره پس از حج تمتع 98/ علت متغیر بودن هزینه حج برای زائران

گروه جامعه ــ رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه مذاکرات با عربستان برای از سرگیری عمره در ایام حج تمتع امسال انجام می‌شود، گفت: اگر عزت و امنیت زائران ایرانی تأمین شود و مشکل خاصی پیش نیاید، به زودی شاهد حضور ایرانیان در عمره خواهیم بود.

احتمال آغاز عمره پس از حج تمتع 98/ علت متغیربودن هزینه حج برای زائرانعلیرضا رشیدیان، رئیس سازمان حج و زیارت، در گفت‌وگو با ایکنا؛ درباره امکان از سرگیری عمره، گفت: شورای عالی حج به سازمان حج و زیارت مجوز داده است تا در طول زمان حج تمتع امسال، مذاکراتی را با طرف عربستانی داشته باشد تا اگر زمینه برای برگزاری عمره مهیا شد، بعد از حج تمتع 98 به اعزام برای عمره اقدام کنیم.

وی افزود: در حال حاضر مطالعات و بررسی‌ها آغاز شده است، اما مذاکرات را به همان موسم حج تمتع موکول کرده‌ایم. اگر مشکل خاصی پیش نیاید و عزت و امنیت زائران ایرانی، که همواره گفته‌ایم اولویت ما در حج است، تأمین شود، به زودی شاهد برپایی عمره خواهیم بود. البته اگر عمره برقرار شود احتمالاً از نظر تعداد و سقف زائران در مقایسه با قبل کمی متفاوت خواهد بود.

رئیس سازمان حج و زیارت در پاسخ به این سؤال که چرا هزینه حج برای زائر از 21 تا 28 میلیون تومان، متغیر است؟ گفت: قیمت تمام‌شده بین 21 تا 28 میلیون براساس نوع هتل، متغیر است. نکته قابل توجه این است که زائران یک میلیون تومان سپرده دارند و حدود دو و نیم میلیون تومان، براساس مدت‌زمانی که پول در حساب بوده، سود دریافت می‌کنند؛ براساس مذاکراتی که با بانک ملی انجام شد، رقمی حدود دو میلیون و 400 هزار تومان نیز به این رقم اضافه شد، یعنی به طور متوسط زائران حدود شش میلیون تومان را از پیش کنار گذاشته‌اند.

رشیدیان ادامه داد: زائرانی که در مرحله اول به ما 15 میلیون تومان پرداخت کردند، رسیدی که برایشان صادر شد، حدود 21 میلیون تومان بود؛ یعنی اگر کسی کاروان 21 میلیون تومانی ثبت‌نام کرده باشد، دیگر پولی پرداخت نمی‌کند، اما اگر کاروان 28 میلیون تومانی ثبت‌نام کرده باشد، علاوه بر 15 میلیونی که موقع ثبت‌نام داده است، باید هفت میلیون دیگر نیز پرداخت کند.

وی با اشاره به تسهیلاتی که درباره امکان پرداخت دومرحله‌ای هزینه حج به زائران داده شده است، گفت: از زمانی که معاینات پزشکی تمام و مشخص می‌شود که افراد متقاضی به طور قطعی استطاعت جسمی سفر را دارند، مرحله دوم واریزها در سامانه رزرو آغاز می‌شود.

انتهای پیام

captcha