اعلام ویژه‌برنامه‌های ماه رمضان در کانون‌های مساجد البرز
کد خبر: 3809791
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۷

اعلام ویژه‌برنامه‌های ماه رمضان در کانون‌های مساجد البرز

گروه اجتماعی ــ مسئول دبیرخانه ستاد نظارت بر کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد البرز از برگزاری ویژه‌برنامه‌های ماه مبارک رمضان در ۳۵۰ کانون فرهنگی ـ هنری مساجد این استان خبر داد.

اعلام ویژه برنامه‌های ماه مبارک رمضان در کانون‌های مساجد البرز

حجت‌الاسلام کاظم شکری، مسئول دبیرخانه ستاد نظارت بر کانون‌های فرهنگی ـهنری مساجد البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، با اشاره به اینکه برنامه‌های ویژه ماه مبارک رمضان در 350 کانون مسجد این استان برگزار می‌شود، اظهار کرد: قرائت هر روزه یک جزء قرآن، قرائت فرازی از دعای صحیفه سجادیه، تشکیل کلاس‌های احکام و جلسات تفسیر قرآن و برگزاری حلقه‌های معرفت از مهم‌ترین برنامه‌های ماه مبارک رمضان در کانون‌های مساجد البرز است.
وی افزود: همچنین همزمان با دهم رمضان وفات حضرت خدیجه(س) نیز برنامه‌ای تحت عنوان نقش زنان امروزی در ترویج فرهنگ نبوی با الگوگیری از حضرت خدیجه(س) برگزار خواهد شد.
این مسئول در ادامه به میلاد با سعادت امام حسن مجتبی(ع) اشاره و خاطرنشان کرد: همزمان با پانزدهم رمضان و میلاد امام حسن مجتبی(ع) برگزاری برنامه‌هایی با موضوع کرامت در سبک زندگی اسلامی و برپایی سفره‌های افطاری در کانون‌ها در دستور کار قرار دارد.
مسئول دبیرخانه ستاد نظارت بر کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد البرز تصریح کرد: همزمان با ۲۱ رمضان و شهادت حضرت علی(ع) نیز مراسمی تحت عنوان ویژگی‌های جامعه علوی، شاخصه‌های خانواده علوی و تبیین صفات شیعیان واقعی برگزار خواهد شد.
شکری با اشاره به برنامه‌های کانون‌های مساجد استان همزمان با ۱۴ خرداد ماه به‌مناسبت رحلت و بزرگداشت امام خمینی(ره) یادآور شد: برگزاری مراسم‌هایی با عنوان دستاوردهای انقلاب اسلامی، تبیین نقش ولایت فقیه در نظام اسلامی و تبیین شاخص‌های مهم گام دوم انقلاب در بیانات مقام معظم رهبری در دستور کار قرار گرفته است.
مسئول دبیرخانه ستاد نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد البرز با اشاره به موضوعات پیشنهادی برای مربیان و امام جماعت کانون بعد از اقامه نماز گفت: تأثیر روزه بر خودداری و استقامت در مقابل گناهان و سلامت خانواده، تبیین عوامل نفوذ و شاخص‌های تهاجم فرهنگی دشمن، آسیب‌های شبکه‌های ماهواره‌ای و مجازی، اهداف دشمن از تحریم اقتصادی، نقش زنان در مقابله با تهاجمات فرهنگی غرب و ضرورت و راهکارهای تحقق شاخصه‌های اقتصاد مقاومتی از جمله این موضوعات است.
انتهای پیام

captcha