برگزاری «هم‌اندیشی سبک زندگی، نقش و کارکرد آن در تحکیم بنیان خانواده» در آذربایجان غربی
کد خبر: 3820337
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۵

برگزاری «هم‌اندیشی سبک زندگی، نقش و کارکرد آن در تحکیم بنیان خانواده» در آذربایجان غربی

گروه اجتماعی ــ هم‌اندیشی سبک زندگی، نقش و کارکرد آن در تحکیم بنیان خانواده، به‌همت دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی، صبح امروز، ۲۸ خرداد ماه در ارومیه برگزار شد.

برگزاری هم‌اندیشی سبک زندگی، نقش و کارکرد آن در تحکیم بنیان خانواده در آذربایجان غربی

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، رسول بابازاده، معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی، صبح امروز، ۲۸ خرداد ماه، در هم‌اندیشی سبک زندگی، نقش و کارکرد آن در تحکیم بنیان خانواده که در سالن همایش نهاد کتابخانه‌های استان برگزار شد، اظهار کرد: سبک زندگی و تحکیم بنیان خانواده یکی از موضوعاتی است که امروزه گریبانگیر جامعه مدرن شده و برای اینکه این موضوع را به‌عنوان یکی از موضوعات مهم در سرفصل اهداف منشور و رسالت‌های فرهنگی و آموزشی قرار دهیم، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سعی بر این دارد تا با برگزاری برخی همایش‌ها در این حوزه رسالت خود را در ارتقای فرهنگ عمومی و فرهنگ مرتبط با سبک زندگی و خانواده انجام دهد.

وی ادامه داد: تحکیم بنیان خانواده و سبک زندگی یکی از برنامه‌هایی است که به‌منظور آموزش‌های مختلف در زمینه‌های مرتبط با ازدواج و طلاق برگزار می‌شود.

بابازاده با اشاره به اینکه این موضوع باید به‌عنوان یکی از مبناها و سیاست‌های ادارات فرهنگی در کشور قرار گیرد، خاطرنشان کرد: درخصوص مناسبات خانوادگی، مثلثی بر پایه سه موضوع رابطه اخلاقی زن و شوهر قبل از ازدواج، رابطه اخلاقی زن و شوهر در مرحله تشکیل خانواده و بعد از آن و روابط با فرزندان وجود دارد که باید تقویت شود.

وی یادآور شد: اگر این سه اضلاع به عنوان ضلع‌های اساسی در زندگی قرار گیرد، در تحکیم بنیان خانواده و زندگی اجتماعی موفق عمل خواهیم کرد و تنظیم بهترین نوع رابطه زن و مرد، از خلال تقویت بین این سه ضلع می‌گذرد.

معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی تصریح کرد: خانواده می‌تواند سه قسم به خود بگیرد که عبارت از خانواده متلاشی، متزلزل و متعادل بوده و ما باید بدانیم چگونه می‌توانیم خانواده متعادل را در سطح جامعه گسترش دهیم.

وی با تأکید بر اینکه بنیان اخلاقی خانواده قبل از ازدواج پایه‌ریزی شده و تشکیل شکل هندسی خانواده از طریق پیوند زناشویی شکل می‌گیرد، گفت: سه الگو برای سبک زندگی می‌توان تعریف کرد که عبارت از استفاده از آموزه‌های الهی و دینی، اخلاق همسر، عشق، عاطفه، همدلی، محبت و پرهیز از خشونت و زور و تراوشات عشق و محبت و روابط و مناسبات اخلاقی است.

وی تأکید کرد: اگر خانواده ما سالم باشد و سبک زندگی درستی داشته باشیم، در پشت این امر جامعه‌ای به‌دور از ناهنجاری‌ها خواهیم داشت و می‌توان در مقابل بسیاری از آسیب‌های اجتماعی ایستادگی کرد.
انتهای پیام

captcha