مصالحه یک‌هزار و ۳۶۹ پرونده طلاق در آذربایجان غربی
کد خبر: 3821751
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۲
طی سال گذشته صورت گرفت؛

مصالحه یک‌هزار و ۳۶۹ پرونده طلاق در آذربایجان غربی

گروه اجتماعی ــ رئیس شورای حل اختلاف آذربایجان غربی با اشاره به پرونده‌های طلاق که طی سال گذشته با سازش به اتمام رسید، گفت: یک‌هزار و ۳۶۹ فقره پرونده طلاق با تلاش شورای حل اختلاف به مصالحه انجامید و همت شورای حل اختلاف این است که نرخ طلاق افزایش نیابد و مانع فروپاشی خانواده گردد.

مصالحه یک‌هزار و ۳۶۹ پرونده طلاق در آذربایجان غربی

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، هادی صمدی، رئیس شورای حل اختلاف آذربایجان غربی، صبح امروز، ۲ تیر ماه، در همایش مشترک گرامیداشت هفته قوه قضائیه، دادگستری و شورای حل اختلاف، با اشاره به سطح تحصیلی کارکنان این شورا، اظهار کرد: در سال ۱۳۹۷ تعداد کارکنان شورای حل اختلاف استان یک‌هزار و ۷۰۰ نفر بود که ۸۴۵ نفر دارای مدرک لیسانس، ۱۳۰ نفر دارای مدرک تحصیلی فوق‌لیسانس، ۵ نفر دارای مدرک تحصیلی دکتری و ۸۱ نفر تحصیلات حوزوی دارند و مابقی در سطوح تحصیلی دیگر هستند.
وی افزود: در سطح استان ۱۸۵ نفر قاضی فعالیت می‌کنند که از این تعداد ۱۴۸ نفر قاضی دادگستری، ۱۰ نفر قاضی ویژه شورای حل اختلاف و در ارومیه ۳۴ قاضی با شورای حل اختلاف همکاری دارند.
صمدی با اشاره به تعداد شوراهای حل اختلاف آذربایجان غربی ادامه داد: آذربایجان غربی ۳۴۵ شعبه شورای حل اختلاف دارد که از این تعداد ۲۱۱ شعبه شورای حل اختلاف شهری، ۱۳۱ شعبه شورای حل اختلاف روستایی و در مرکز استان نیز ۷۶ شعبه شورای حل اختلاف وجود دارد.
وی با اشاره به فعالیت شوراهای حل اختلاف استان در سال ۹۷ تصریح کرد: در سال گذشته ۴۵۳ هزار پرونده وارد دستگاه قضائی استان شده است که از این تعداد ۲۲۹ هزار و ۵۰۰ فقره متعلق به دادگستری و ۲۲۳ هزار و ۷۰۰ فقره پرونده متعلق به شورای حل اختلاف بوده است.
رئیس شورای حل اختلاف آذربایجان غربی ادامه داد: از ۲۲۳ هزار و ۷۰۰ فقره پرونده که وارد شوراهای حل اختلاف شده بود، ۲۲۳ هزار و ۶۰۰ پرونده مختومه شده است که ۶۲ هزار و ۴۰۰ فقره پرونده با صلح و سازش مختومه شد که بیانگر افزایش ۳۸ درصدی صلح و سازش در پرونده‌ها بوده و آذربایجان غربی در زمینه صلح و سازش جزو ده استان برتر کشور است.
وی با اشاره به پرونده‌های طلاق که با سازش به اتمام رسید، افزود: یک‌هزار و ۳۶۹ فقره پرونده طلاق با تلاش شورای حل اختلاف به مصالحه انجامید و همت شورای حل اختلاف این است که نرخ طلاق افزایش نیابد و مانع فروپاشی خانواده گردد.
صمدی به دوره‌های آموزشی کارکنان و اعضای شورای حل اختلاف اشاره کرد و گفت: ۱۶۰ هزار نفر ساعت آموزش در سال ۹۷ در سطح استان برگزار شد و درآمد شورای حل اختلاف ۱۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بود که از رشد ۲۴درصدی نسبت به قبل برخوردار بود.
انتهای پیام

captcha