طرح «محله مسجدمحور»؛ گامی برای معرفی مساجد تراز انقلاب اسلامی
کد خبر: 3823186
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۶

طرح «محله مسجدمحور»؛ گامی برای معرفی مساجد تراز انقلاب اسلامی

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مسئول کارگروه قرآن و عترت جبهه فرهنگی مردمی انقلاب اسلامی استان همدان گفت: در راستای اجرای طرح «محله مسجد محور» تلاش بر آن است تا مسجدی نمونه با سبقه قرآنی که فعال در حوزه پاسخ به نیاز‌های روز کودکان، نوجوانان و جوانان است، معرفی شود.

طرح «محله مسجدمحور»؛ گامی در قرآنی کردن مساجد تراز انقلاب اسلامیقاسم جهان‌آرا، مسئول کارگروه قرآن و عترت جبهه فرهنگی مردمی انقلاب اسلامی استان همدان و نماینده جامعه قرآنی امام عصر(عج) در استان در گفت‌و‌گو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: یکی از وظایف جبهه فرهنگی انقلاب در استان، اشاعه فرهنگ قرآن با محوریت مساجد است.

جهان‌آرا افزود: در راستای مقابله با فتنه‌های مختلف دشمن، بازگشت به مسجد و قرآن می‌تواند موجب قوام اندیشه‌ها برابر تند‌باد‌های تحریف و تفرقه باشد، لذا احیای مسجد و گسترش آموزه‌های قرآن و عترت می‌تواند زمینه بهره‌گیری عمومی از معارف ناب اسلام را فراهم آورد.

وی با اشاره به اینکه مسجد پایگاه اصیل مردمی اسلام ناب و خاستگاه تربیت و معرفی چهره‌های ممتاز و شکوفایی استعداد‌ها است، اضافه کرد: مسجد به عنوان یک نهاد خودجوش پیشینه‌ای قدیمی دارد و از عصر ظهور اسلام تا کنون موجب تحولات عظیمی در میان توده‌های مردم شده است لذا می‌توان مسجد را به عنوان یک قرارگاه محکم فرهنگی قلمداد کرد.

مسئول کارگروه قرآن و عترت خاتم‌الاوصیا(ص) استان ادامه داد: در این بین یکی از وظایف جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در استان، توسعه فرهنگ قرآن و انس آحاد مردم با قرآن، تقویت بنیه دینی و انقلابی و گسترش فضایل اخلاقی در شهروندان است که به همین منظور طرح «محله مسجدمحور» در دستور کار قرار گرفته است.

مسجد شهید مدرس؛ مجری طرح «محله مسجد محور» در همدان
وی گفت: در راستای اجرای طرح «محله مسجد محور» تلاش بر آن است تا مسجدی نمونه با سبقه قرآنی که فعال در حوزه پاسخ به نیاز‌های روز کودکان، نوجوانان و جوانان است معرفی شود در این راستا برنامه‌های مکمل فرهنگی، اردویی، هنری، رسانه‌ای و ... در دستور کار این مسجد قرار خواهد گرفت.

وی ابراز کرد: با حضور شورای هماهنگی امور مساجد استان با نظارت آیت‌الله شعبانی، نماینده ولی فقیه در استان از میان 20 مسجد معرفی شده، مسجد «شهید مدرس شهرک مدرس» به عنوان مسجد تراز انقلاب اسلامی معرفی و انتخاب شد.

نماینده جامعه قرآنی امام عصر(عج) در استان با اشاره به اینکه 12 نیرو تربیت شده به عنوان کادر اصلی در مسجد منتخب، مدیریت برنامه‌های را برعهده خواهند داشت، گفت: از این پس مسجد شهید مدرس همدان به عنوان مسجد پیشتاز در راستای اجرای «فعالیت‌های قرآنی مسجد تراز انقلاب اسلامی» در سطح استان فعال خواهد بود.

وی افزود: از اهداف طرح مسجد محله‌محور، تغییر رویکرد و عملکرد مسجد مطابق بر مطالبات رهبری، توسعه روابط صمیمانه امام جماعت مسجد با ساکنان محله، ارتقای سطح فرهنگی، قرآنی و بصیرتی آحاد جامعه است.

جهان آرا ادامه داد: از دیگر اهداف این طرح، برگزاری کرسی‌های تخصصی تفسیر قرآن کریم و شرح نهج البلاغه و صحیفه سجادیه، راه اندازی جلسات قرآنی خانگی با محوریت مسجد و راه‌اندازی مهدهای کودک قرآنی است.

وی با اشاره به اینکه به دنبال قرآنی کردن تمام امور مسجد تراز انقلاب اسلامی هستیم، گفت: قرآن محور کردن مهدهای کودک متقاضی، برگزاری جلسات تفسیر و دفاتر مشاوره قرآنی، ایجاد پایگاه حفظ قرآن در دستور کار کارگروه قرآن و عترت جبهه فرهنگی مردمی انقلاب اسلامی استان قرار دارد.

مسئول کارگروه قرآن و عترت خاتم‌الوصیا(ص) استان با اشاره به اینکه 50 میلیون تومان بودجه جهت اجرای طرح به مسجد شهید مدرس تخصیص داده خواهد شد، گفت: در صورت تحقق برنامه‌های پیش بینی شده در مسجد تراز انقلاب اسلامی، این طرح در سالیان آتی به مساجد دیگر نیز قابل تعمیم و گسترش است.
انتهای پیام

captcha