متون درسی جامعةالمصطفی(ص) باید روان، به‌روز و کاربردی شوند
کد خبر: 3830171
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۷
رئیس جامعةالمصطفی(ص) واحد مشهد:

متون درسی جامعةالمصطفی(ص) باید روان، به‌روز و کاربردی شوند

گروه حوزه‌های علمیه – رئیس جامعةالمصطفی(ص) نمایندگی مشهد مقدس بر تأکید بر اهمیت بازنگری در سیاست‌ها و محتوای دروس، تصریح کرد: باید متون آموزشی، روان، به‌روز و کاربردی شوند و از استفاده از متون و اصطلاحات و مثل‌های کهن و متروک که بیشتر طلبه را از زبان رایج و امروزی دور می‌سازد، پرهیز کرد.

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین‌ محمدرضا صالح، رئیس جامعةالمصطفی(ص) واحد مشهد، امروز، پنجم مردادماه، در دیدار طلاب و استادان مرکز آموزش زبان فارسی و معارف اسلامی اظهار کرد: باید متون آموزشی، روان، به‌روز و کاربردی شوند و از استفاده از متون و اصطلاحات و مَثل‌های کهن و متروک، که بیشتر طلبه را از زبان رایج و امروزی دور می‌سازد، پرهیز کرد.

وی همچنین با اشاره به برخی اهداف آموزش زبان فارسی مبتنی بر آشنایی با ملت ایران، ارتباط با علوم مختلف، تسهیل فراگیری علوم دینی، توانمندی تدریس زبان فارسی به هموطنان خود پس از بازگشت، پیشنهادهایی با هدف ارتقای سطح آموزش زبان فارسی مطرح کرد و خواستار تحقق و عملیاتی شدن آن‌ها شد.

حجت‌الاسلام صالح افزود: معرفی و بزرگ‌داشت شعرای پارسی‌گوی غیرپارسی‌زبان به طلاب و آشنا‌سازی طلاب با گزیده‌ای از اشعار ساده و قابل فهم و ترجمه متن سرود کشورهای طلاب به زبان فارسی می‌تواند به ارتقای سطح آموزش زبان فارسی کمک کند.

رئیس جامعةالمصطفی(ص) واحد مشهد، در ادامه، مفاهیم فطری و انسانی مشترک بین همه جوامع با هر زبان و دین را مورد اشاره قرار داد و گفت: مفاهیمی وجود دارد که در همه جوامع با هر زبان و آیین و هر رنگ و نژاد مورد توجه و احترام است مانند عشق و محبت، علم و دانش، دعوت به خیر، نیکی و عزتمندی. باید طلاب این مفاهیم را در زمان حضور و تحصیل در ایران در ذهن و جان خود نهادینه کنند.

وی، به طلاب توصیه کرد که از استادان خود که عمر خویش را به پای تربیت و آموزش آنها ریخته‌اند، بهره ببرند و با استفاده از ظرفیت آنان، برای به پرسش‌ها و شبهات خود پاسخ بگیرند.

انتهای پیام

captcha