ضرورت ترویج گفتمان حرکت جهادی در جامعه
کد خبر: 3831947
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۹
یادداشت/

ضرورت ترویج گفتمان حرکت جهادی در جامعه

کانون خبرنگاران نبأ ــ تأکید رهبر معظم انقلاب بر ضرورت گفتمان‌سازی باید همگان را به سمتی سوق دهد تا گفتمان حرکت جهادی در جامعه را ترویج دهند، زیرا ترویج گفتمان حرکت جهادی باعث ایجاد عدالت، خدمت‌رسانی به محرومان، مستضعفین و تبدیل آن به گفتمان عمومی می‌شود.

ضرورت ترویج گفتمان حرکت جهادی در جامعه

تأکید رهبر معظم انقلاب بر ضرورت گفتمان‌سازی باید همگان را به سمتی سوق دهد تا گفتمان حرکت جهادی در جامعه را ترویج دهند و برای گسترش این مهم در جامعه احساس تکلبف کنند، زیرا ترویج گفتمان حرکت جهادی باعث ایجاد عدالت در جامعه، خدمت‌رسانی به محرومان، مستضعفین و تبدیل آن به گفتمان عمومی خواهد شد.

بر کسی پوشیده نیست که جوانان انقلابی که در سال ۵۷ انقلاب را به پیروزی رساندند و در دوران 8 سال دفاع مقدس نیز در مقابل تمام دنیا ایستادند، امروز در خط مقدم جنگ اقتصادی هستند و رمز پیروزی و ماندگاری انقلاب اسلامی همین جوانان مؤمن انقلابی هستند که در آن دوران خفقان دعوت امام خمینی(ره)، معمار کبیر انقلاب را لبیک گفتند و با تفکر و روحیه انقلابی باعث پیشرفت کشور شدند.

امروزه نیز گفتمان حرکت انقلابی از سوی جوانان مؤمن انقلابی آغاز شده است و به همین دلیل رهبر انقلاب فرموده‌اند «گفتمان‌سازی فعالیت‌های جهادی باید به گفتمانی عمومی تبدیل شود».

البته باید تأکید شود که رهبر انقلاب، گفتمان را «شعار پُرمحتوا و حاکی از حقیقت قابل گسترش فکری که جهت‌دهنده و برانگیزاننده است»، می‌دانند و معتقدند که فضای گفتمان باید فضای معتقد به یک مبنای فکری یا عملی باشد و همواره تأکید می‌کنند که جوانان مؤمن انقلابی باید در این خصوص تفکر و فکرهای خود را عملی کنند.

در پایان باید گفت: يکی از نکات قابل تأملی که رهبر انقلاب بارها بر آن تأکيد داشتند، توجه به ضرورت گفتمان‌سازی و اهميت آن است و بی‌شک عملی کردن آن در جامعه باعث موفقيت و پیشرفت‌های فراوانی در کشور خواهد شد که امیدواریم این مهم در جامعه تحقق یابد.

به قلم حسین عبدالعزیزی

انتهای پیام

captcha