اعلام حمایت مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف از بیانیه شورای عالی انقلاب فرهنگی
کد خبر: 3832669
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۶

اعلام حمایت مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف از بیانیه شورای عالی انقلاب فرهنگی

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه صبح امروز طی بیانیه‌ای از بیانیه دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره ادغام اتحادیه‌های قرآنی حمایت کرد.

اعلام حمایت مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف از بیانیه شورای عالی انقلاب فرهنگی

به گزارش ایکنا؛ مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه طی بیانیه‌‌ای که آن را بر روی خروجی پایگاه اطلاع‌رسانی خود قرار داده است، حمایت خود از بیانیه دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی را که طی روزهای گذشته منتشر شد، اعلام کرده است. متن بیانیه به شرح زیر است.

ثمرات و برکات اتحاد و هم‌افزایی، خاصه در سایه تمسک به قرآن کریم و اهل‌بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام چنان واضح است که نیازی به اشاره به آن نیست و قطعاً جامعه قرآنی کشور که با معارف قرآن عزیز و علوم آل‌الله، مأنوس‌تر هستند به عمل به این مطلب، اولی هستند: «وَأَلْزَمَهُمْ كَلِمَةَالتَّقْوَى‏ وَ كاَنُواْ أَحَقَّ بهِا وَ أَهْلَهَا».(فتح، آیه ۶).

چنان‌که آفات و آسیب‌های موازی‌کاری، اختلاف، مشاجرات بی‌ثمر و ... در دوری از هدف و بلکه برگشت به سابق و تضییع نیروها و امکانات، به خوبی روشن و شفاف است: «وَ لَا تَنَازَعُو اْفَتَفْشَلُواْ وَ تَذْهَبَ رِيحُكم‏». (سوره انفال، آیه 6)

در این راستا هر حرکتی که به وحدت، هم‌افزایی، همدلی و تعامل بیشتر بیانجامد، حرکتی است در مسیر عمل به معارف قرآن کریم و دستورات نبی مکرم اسلام (صلی‌الله‌علیه‌وآله) و خاندان پاک و مطهر ایشان علیهم‌السلام.

بیانیه دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره ادغام اتحادیه‌های قرآنی را باید در این زمینه، گام بلندی جهت ایجاد وحدت، هم‌‌افزایی و افزایش توان و عِده و عُده در میان اهالی قرآن دانست که به وضوح می‌توان نقش پررنگ آن را در فضای قرآنی کشور در آینده‌ای نزدیک مشاهده کرد.

امیدواریم این حرکت الهام گرفته از فرامین قرآن و عترت، شروعی باشد بر همدلی و هم‌افزایی‌های بیشتر و در این مسیر، مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، همراه و حامی اتحادیه‌های مردم‌نهاد قرآنی است و مشتاقانه از همه فعالیت‌های وحدت‌بخش و هم‌افزا در جامعه قرآنی کشور اسلامی‌مان، حمایت می‌کند.

انتهای پیام 

captcha