رشته‌های هنری فرصتی برای ایجاد کسب و کار است
کد خبر: 3833375
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۲

رشته‌های هنری فرصتی برای ایجاد کسب و کار است

گروه اجتماعی – رئیس دانشگاه هنر اصفهان گفت: رشته‌های هنر پتانسیل خوبی برای ایجاد کسب و کار دارد و دانشگاه هنر می‌تواند الگوی مناسبی برای اشتغال باشد.

رشته‌های هنر فرصتی برای ایجاد کسب و کار است

به گزارش ایکنا از اصفهان، رضا نصر اصفهانی، رئیس دانشگاه هنر اصفهان، امروز چهارشنبه 16 مرداد در آیین معارفه خود به عنوان رئیس جدید دانشگاه هنر اصفهان، اظهار کرد: پیش بینی می‌کنیم که دهه آینده، دهه رشته‌های هنر باشد و بنابراین باید زیرساخت‌های دانشگاه‌های هنر را فراهم کنیم، دانشگاه هنر باید در حد توان خود به رفع مشکلات دانشجویان بپردازد و به کسب و کارهای کوچک و با مقیاس و ارزش افزوده بالا کمک کند.
وی افزود: رشته‌های هنر پتانسیل خوبی برای ایجاد کسب و کار دارد. دانشگاه هنر می‌تواند الگوی مناسبی برای اشتغال باشد، حجم سرمایه گذاری‌هاری پایین است، ولی دایره مهارت‌های دانش آموختگان بسیار بالاست.
رئیس دانشگاه هنر اصفهان بیان کرد: دانشگاه هنر الگویی است که محصولی را در بین مردم ایجاد می‌کند، ولی متأسفانه کارکرد آن در سطح جامعه و بین مردم فراموش شده است، شناخت این پدیده انگیزه‌ای بالایی را می‌طلبد.
نصر اصفهانی ادامه داد: امروزه رقابت بین کشورها از بین رفته و رقابت به شهرها رسیده است، دانشگاه هنر در دنیای امروز نقش مهمی می‌تواند ایفا کند، امروز اقتصاد بسیار مهم و مورد توجه است پس باید اقتصاد شهرها را بر پایه تمرکز بر علم، دانش و هنر توسعه ببخشیم.
نصر اصفهانی تصریح کرد: باید سرمایه اجتماعی خود را رصد کنیم و تعامل بیشتری با محیط جامعه داشته باشیم، شهروند اصفهانی باید دانشگاه هنر اصفهان را بشناسد و بدون فکر کردن مکان آن را در ذهن خود به یاد بیاورد.
وی بیان کرد: دانشگاه وظیفه دارد نیازهای جامعه را شناسی و آن‌ها را رفع کند، دانشگاه هنر باید با تعامل سازنده با دستگاه‌های اجرایی رونق را به فضای کسب و کار کشور بازگرداند.
انتهای پیام

captcha