سند وقفی ۲۷۰ میلیارد تومانی در خوی اخذ شد
کد خبر: 3836506
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۵

سند وقفی ۲۷۰ میلیارد تومانی در خوی اخذ شد

گروه اجتماعی ــ مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی از اخذ سند وقفی ۲۷۰ میلیارد تومانی در خوی خبر داد و گفت: اخذ سند مالکیت موقوفات یکی از مهم‌ترین عوامل جلوگیری از موقوفه‌خواری و تثبیت موقوفات است.

سند وقفی ۲۷۰ میلیارد تومانی در خوی اخذ شد

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین ناصر جوانبخت، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌غربی، از اخذ سند وقفی ۲۷۰ میلیارد تومانی در خوی خبر داد.

وی با بیان اینكه اخذ سند مالکیت موقوفات یکی از مهم‌ترین عوامل جلوگیری از موقوفه‌خواری و تثبیت موقوفات است، افزود: اخذ اسناد وقفی یکی از اولویت‌های ویژه این اداره‌کل بوده که در دستور کار معاونت حقوقی و ثبتی اداره‌کل اوقاف آذربایجان‌غربی قرار دارد.

جوانبخت با اشاره به مشخصات این موقوفه تصریح کرد: سند اخذ شده مربوط به موقوفه شهید میرزا ابراهیم آقای خویی واقع در روستای هندوان خوی بوده که مساحت آن ۱۸۰ هکتار و همچنین ارزش ریالی آن ۲۷۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

وی با بیان اینکه نیات این موقوفه شامل اطعام و احسان در شب‌های قدر، اطعام و احسان در دهه اول محرم، حج نیابتی، اعزام به عتبات عالیات، کمک به طلاب مستمند و مساعدت و کمک به طلاب خویی مقیم در نجف است، بیان کرد: اجرای امینانه نیات واقفین خیراندیش در سازمان اوقاف بسیار حائز اهمیت بوده و توان حداکثری این مجموعه نیز تلاش در اجرای امینانه نیات این موقوفات است.
انتهای پیام

captcha