فعالیت تخصصی مؤسسه دارالأعلام در نقد شبهات وهابیت در اهواز
کد خبر: 3836618
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۷

فعالیت تخصصی مؤسسه دارالأعلام در نقد شبهات وهابیت در اهواز

گروه معارف ــ شعبه مؤسسه دارالأعلام لمدرسه اهل البیت(ع) از سال ۹۶ در اهواز راه اندازی شد و هدف آن تربیت کارشناسانی در حوزه نقد شبهات وهابیت است.

فعالیت تخصصی مؤسسه دارالأعلام در نقد شبهات وهابیت در اهوازبه گزارش ایکنا از خوزستان، حجت‌الاسلام عبدالقادر مکیان، مدیر مؤسسه دارالاعلام لمدرسه اهل بیت(ع) در خوزستان، پیش از ظهر امروز، چهارشنبه، ۳۰ مرداد در اولین همایش علمی غدیر که از سوی این مؤسسه در مسجد قبا شهرستان کارون برگزار شد، در معرفی مؤسسه دارالاعلام، اظهار کرد: مؤسسه دارالاعلام یک مؤسسه دینی است که در قم و تحت اشراف آیت‌الله مکارم شیرازی فعالیت می‌کند. بیش از 100 طلبه در این مؤسسه مشغول تحصیل در زمینه شبهات وهابیت و پاسخگویی به آن هستند.

وی با اشاره به نفوذ شبهات وهابیت در برخی از نقاط استان خوزستان گفت: با توجه به اینکه خوزستان دروازه تشیع به حساب می‌آید، با تصمیم آیت‌الله مکارم شیرازی مقرر شد که یک شعبه از مؤسسه دارالاعلام در اهواز راه‌اندازی شود. فعالیت این مؤسسه از سال 96 در اهواز آغاز شد. در دوره اول 30 طلبه پذیرش شدند که دوره دو ساله آنها پایان یافت و امروز متخصص نقد وهابیت در پاسخ به شبهات هستند. برای دوره دوم نیز 70 طلبه پذیرش شده‌اند و به زودی در زمینه کارشناس نقد وهابیت بی‌نیاز می‌شویم.

وی در پایان گفت: در این دوره دو ساله طلاب بیش از 150 منبع را مورد مطالعه و تحقیق خود قرار می‌دهند و تلاش می‌کنند که اندیشه شیعی را به صورت صحیح انتقال دهند. ما در این دوره مبانی شبهات وهابیت را به طلاب آموزش می‌دهیم.

انتهای پیام

captcha