رفع بیکاری و گرانی؛ انتظار مردم از دولتمردان
کد خبر: 3836877
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۹

رفع بیکاری و گرانی؛ انتظار مردم از دولتمردان

گروه سیاست و اقتصاد ــ امام جمعه دندی با اشاره به اینکه اقتصاد و فرهنگ دو اولویت اصلی کشور هستند، گفت: مردم از دولتمردان انتظار دارند که گرانی و بیکاری را رفع کنند.

رفع بیکاری و گرانی؛ انتظار مردم از دولتمردانبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام علی خورشیدی‌اطهر، خطیب نماز جمعه دندی ظهر امروز، اول شهریورماه در خطبه‌های نماز جمعه ضمن گرامیداشت 24 ذی‌الحجه روز مباهله و روز خاتم‌بخشی حضرت علی(ع) اظهار کرد: 25 ذی‌الحجه روز نزول سوره هل اتی است که در شأن اهل بیت(ع) نازل شده و این مناسبت روز خانواده نام‌ گرفته زیرا خانواده سلول اصلی پیکر جامعه است. همچنان که بدن انسان دارای سلول‌های متعدد است که اگر بیمار شوند کل بدن را تهدید می‌کنند.

وی به جایگاه خانواده در دین اسلام و ابعاد آن در زندگی فردی و اجتماعی اشاره کرد و افزود: خانواده کانون آرامش و به سعادت رسیدن انسان است و در این زمینه مقام معظم رهبری نیز می‌فرمایند مهم‌ترین نیاز بشر آرامش است که در سایه آن از تلاطم و اضطراب روحی در امان است.

خطیب جمعه دندی مهم‌ترین کارکرد خانواده از نظر اسلام را تربیتی دانست و ادامه داد: تعامل زوجین یکی از آموزه‌های اصیل اسلامی است که ثمرات زندگی یعنی فرزندان از این خانواده به‌وجود می‌آید.

خورشیدی اطهر در بخش دیگری از سخنان خود ضمن گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر افزود: به‌مناسبت شهادت شهیدان رجایی و باهنر در هشتم شهریور 1360 از یکم تا هشتم شهریور به‌عنوان هفته دولت نام‌گذاری شده و علت نام‌گذاری این است که دولت شهید رجایی، نخستین دولت مکتبی بود که پس از حاکمیت لیبرال‌ها بر کشور عهده‌دار امور مملکت شد و در آن دوره بحرانی، حداکثر تلاش خود را برای خدمت به اهداف مقدس انقلاب صادقانه اعمال کرد تا آنجا که جان خوشان را بر سر آن نهادند.

وی به دیدار مسئولان نظام با مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: در این دیدار رهبر معظم انقلاب خطاب به دولتمردان فرمودند دوران مسئولیت یک لطف الهی برای خدمت به مردم است که باید قدر بدانید و برای عرصه بسیار دشوار آخرت زاد و توشه فراهم کنید؛ بنابراین در این دو سال باقیمانده گرفتار آفات نشوید و مسائل مهم کشور را اولویت‌بندی کنید.

امام جمعه دندی با بیان اینکه اقتصاد و فرهنگ دو اولویت اصلی کشور است، بیان کرد: رهبر فرزانه انقلاب فرمودند که رونق تولید بهترین مقابله با دشمن است و تولیدکنندگان، رزمندگان جنگ اقتصادی کشور هستند.

خورشیدی‌اطهر ضمن تبریک این هفته به مسئولان و دولتمردان، بیکاری و گرانی را از جمله مشکلات منطقه خواند و ادامه داد: امیدوارم مسئولان با تمام تلاش بتوانند مشکلات مردم را رفع و در مسئله گرانی‌ها نظارت را بیشتر کنند.

انتهای پیام

captcha