تحقیقات علمی لازمه پیشرفت علم پزشکی است/ ایجاد 3500 تخت بیمارستانی طی ۴ سال آینده در قم 
کد خبر: 3836946
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۲
در مراسم روز پزشک مطرح شد؛

تحقیقات علمی لازمه پیشرفت علم پزشکی است/ ایجاد 3500 تخت بیمارستانی طی ۴ سال آینده در قم 

گروه اجتماعی ــ استاندار قم گفت: در باب پژوهش و تحقیقات علمی باید حمایت‌های لازم و کافی در جهت انجام پژوهش‌ها و بهره‌مندی و به کارگیری این تحقیقات در راستای ارتقای سطح پزشکی استان صورت بگیرد، گسترش فضاهای آموزشی و تعداد رشته‌های علوم پزشکی در قم نیز باید انجام شود.

پژوهش و تحقیقات علمی، لازمه پیشرفت علم پزشکی/ 3هزار و 500 تخت بیمارستانی طی ۴ سال آینده در قم ایجاد می‌شودبه گزارش ایکنا از قم، بهرام سرمست، استاندار قم، شامگاه گذشته، اول مرداد، در جشن روز پزشک اظهار کرد: برای بهبود نظام سلامت باید از همه‌ توان پزشکان، مردم و دستگاه‌های متولی بهرمند شد و در شیوه نظام سلامت باید بازنگری شود و به طور سیستمی و نظام‌مند در حوزه درمان برای ارائه خدمات بهتر باید کار شود.

وی بیان کرد: پزشکان برای حفظ جایگاه و منزلت خود باید از خودبینی و غرور فاصله بگیرند و خود را متعلق به مردم بدانند و با تمام توان در خدمت مردم باشند و برای درمان تمام دانش و توان خود را به کار بگیرند.

سرمست ادامه داد: در باب پژوهش و تحقیقات علمی باید حمایت‌های لازم و کافی در جهت انجام پژوهش‌ها و بهرمندی و به کارگیری این تحقیقات در راستای ارتقای سطح پزشکی استان صورت بگیرد، گسترش فضاهای آموزشی و تعداد رشته‌های علوم پزشکی در قم نیز باید انجام شود.
 
3هزار و 500 تخت بیمارستانی طی ۴ سال آینده در قم ایجاد می‌شود

در ادامه این مراسم، ابوالفضل ایرانی خواه رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی‌قم ضمن تبریک روز پزشک، گفت: استان قم هشتمین کلان‌شهر بزرگ کشور است اما زیرساخت‌های بیمارستانی مناسبی را دارا نبود که به لطف مسئولین کشوری و استانی؛ با ساخت بیمارستان‌های مدرن و مجهز شاهد بهبود شرایط زیرساختی در استان قم هستیم.

ایرانی‌خواه بیان کرد: با توجه به کمبود تخت‌های بیمارستانی نسبت به جمعیت استان و مراجعه‌کنندگان از سایر شهرها و فرسوده‌بودن بیش از ۸۰۰تخت بیمارستانی در قم، به همت مسئولین و با ساخت بیمارستان‌های جدید ظرفیت تخت‌های استان تا ۴سال آینده به حدود ۳۵۰۰تخت خواهد رسید‌.

وی افزود: طرح نظام ارجاع برای نخستین بار در کشور در استان قم اجرا شد و تعداد پایگاه‌ها و مراکز بهداشت در استان قم به ۱۸۰پایگاه افزایش یافت، این طرح با هدف بهره‌مندی هرچه بهتر عموم مردم از خدمات پزشکی صورت گرفته است و متولی طرح وزرات بهداشت و درمان است و زیر نظر مسئولین استانی اجرا شد.

ایرانی خواه با اشاره به ظرفیت‌های آموزشی در حوزه پزشکی در استان قم گفت: با تلاش‌های صورت گرفته در نظر داریم فضاهای آموزشی و تعداد رشته‌های پزشکی را گسترش دهیم، از کشورهای افغانستان و عراق درخواست تربیت پزشک در استان قم را داشته‌ایم و همت مسئولین بر بین‌المللی کردن آموزش پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی استان قم است.
 
بیش از 3 هزار و 700 عضو در جامعه پزشکی قم

در ادامه این مراسم، دکتر سید حسن عادلی رئیس سازمان نظام پرشکی استان قم، عنوان کرد: جامعه پزشکی استان قم بیش از ۳۷۰۰عضو دارد که در حال خدمت‌رسانی به مردم قم و زوار کریمه‌ی اهل بیت(ع) هستند.

عادلی گفت: پیشرفت امکانات و دانش‌پزشکی در استان قم باعث جذب توریست درمانی به استان قم شده‌است که از کشورهای آسیای میانه، حاشیه خلیج‌فارس و مخصوصا کشور عراق به مراکز درمانی استان مراجعه می‌کنند.

وی ادامه داد: در گذشته برای درمان‌های ساده هم به کشورهای خارجی مراجعه می‌شد اما در حال حاضر حتی احساس نیاز مراجعه برای درمان به استان دیگری مانند تهران نمی‌شود، حتی مراجع عالی‌قدر هم برای درمان به پزشکان استان مراجعه می‌کنند.

عادلی بیان کرد: در حال حاضر دوتیم از پزشکان جهادگر استان در مناطق محروم استان سیستان و بلوچستان و شهرکرد در حال خدمت به مردم هستند، سرپرست تیم جهادی شهرکرد ریاست دانشکده‌ی دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی و سرپرست تیم جهادی سیستان‌وبلوچستان رئیس هلال‌احمر استان هستند.

انتهای پیام

captcha