ضرورت تصویب قانون جامع حمایت از حقوق کودکان در کشور
کد خبر: 3839537
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۶

ضرورت تصویب قانون جامع حمایت از حقوق کودکان در کشور

گروه اجتماعی - استاندار آذربایجان‌غربی بر ضرورت تصویب قانون جامع حمایت از حقوق کودک تاکید کرد و گفت: برای انجام کار اصولی و اساسی درخصوص حقوق کودکان نخست باید پیشگیری‌های لازم به‌خصوص در مباحث اقتصادی انجام شود.

ضرورت تصویب قانون جامع حمایت از حقوق کودکان در کشور

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، محمدمهدی شهریاری، استاندار آذربایجان‌غربی، صبح امروز، ۱۱ شهریورماه، در نهمین کنفرانس تخصصی حقوق کودک در ارومیه، با بیان اینکه موضوعات مربوط به حقوق کودک از مسائل اجتماعی است، افزود: برای انجام کار اصولی و اساسی درخصوص حقوق کودکان نخست باید پیشگیری‌های لازم به‌خصوص در مباحث اقتصادی انجام شود.

وی ادامه داد: حقوق کودکان و توجه به آن وظیفه دولت بوده و باید حمایت‌های اجتماعی و پیشگیری لازم در این خصوص اعمال شود.

شهریاری با بیان اینکه توجه به مسائل اقتصادی و رفاه خانواده‌ها بنیان خانواده را محکم‌تر کرده و زمینه‌ساز کنترل آسیب‌های حوزه کودکان است، تصریح کرد: باید اعتبارات خاصی برای این مسئله به دستگاه‌های اجرایی تخصیص یابد تا حمایت از کودکان به‌درستی انجام شود.

استاندار آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: عمده آسیب‌های حوزه کودکان مربوط به عدم توجه به مسائل اقتصادی و وجود فقر است، به‌طوری‌که در حاشیه شهر و روستاها به دلیل عدم آشنایی با حقوق کودکان مشکلات و ناهنجاری‌هایی به‌وجود می‌آید که باید این مسئله بیش از پیش موردتوجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در دین مبین اسلام درخصوص حقوق و مزایای کودکان سفارشات زیادی شده و از اعمال هرگونه خشونت و بی‌رحمی نسبت به کودکان منع شده است، گفت: دین مبین اسلام ارزش کودکان را نه تنها در جامعه افزایش داده، بلکه تامین خوراک مناسب، حق تحصیل، حق تفریح و بازی، تامین بهداشت روانی کودک، پرهیز از اعمال خشونت جسمی و روحی نسبت به کودک را نیز مورد تاکید و سفارش قرار داده اشت.

شهریاری اظهار کرد: دولت‌مردان و نمایندگان مجلس نیز مسائل اعتباری حمایت از حقوق کودکان را مورد توجه و رسیدگی قرار دهند و شناسایی آسیب‌ها، چالش‌ها، نیازها و ارائه راهکارهای اجرایی در اولویت مدیران باشد.

وی ادامه داد: حمایت از کودک ابعاد مختلف حقوقی و اجتماعی دارد، در این راستا مهمترین موضوعی که ضروری است موردتوجه قرار گیرد، قانون‌گذاری و سیاست‌گذاری در زمینه‌های حمایتی است، چراکه متاسفانه با وجود الحاق این کنوانسیون و قوانین حمایت از حقوق کودکان، اما هنوز قانون جامع حمایت از حقوق کودک که مجلس تصویب کند، وجود ندارد و در زمینه زیرساخت‌ها نیز مشکل اساسی وجود دارد.

استاندار آذربایجان ‌غربی گفت: استان در راستای شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل و نیازمند اقدامات خوبی را انجام داده و توجه ویژه‌ای را هم به کودکان مرزی داشته است.

شهریاری افزود: استان از نظر کودک‌آزاری جزو استان‌های پاک کشور بوده و امید است با هماهنگی بیشتر مسئولان اقدامات شایسته‌ای در استان صورت گیرد.
انتهای پیام

captcha