فرهنگ جایگزین حبس در کشور نهادینه شود
کد خبر: 3844418
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۰

فرهنگ جایگزین حبس در کشور نهادینه شود

گروه اجتماعی - معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان‌غربی با اشاره به لزوم نهادینه شدن طرح جایگزین حبس گفت: فرهنگ حبس‌گرایی باید از جامعه گرفته شود تا محاکم نیز در این رابطه به‌صورت سهل‌تر عمل کنند.

فرهنگ جایگزین حبس در کشور نهادینه شود

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، مرتضی حاتمی، معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان‌غربی، ظهر امروز، ۱ مهرماه، در نشست اندیشه‌ورزی با موضوع راهکارهای اجرایی برای تحقق تحول در قوه قضاییه با استفاده از ظرفیت‌های دانشگاهی، با اشاره به اینکه ۹۰ درصد ابلاغ‌های دستگاه قضا در استان به‌صورت الکترونیکی انجام می‌شود، اظهار کرد: آذربایجان‌غربی دارنده رتبه دوم کشوری در حوزه ابلاغ‌ الکترونیکی در محاکم قضایی است.

وی با بیان اینکه سرانه فضای زندان در کشور به‌صورت استاندارد ۱۳ متر و برای هر زندانی ۸ متر بوده که در استان ۶/۵ متر است، خاطرنشان کرد: نرخ زندانیان در استان کمتر از نرخ کشوری بوده و از سال ۹۷ محقق شده است و ۲۳ درصد زندانیان دارای سابقه زندان هستند.

حاتمی ادامه داد: سرانه قاضی در هر ۱۰۰هزار پرونده ۱۲ نفر بوده که تقریبا پایین‌تر از میانگین آمار کشوری بوده و یک‌سوم پرونده‌های شورای حل اختلاف و سایر مراجع به صلح و سازش رسیده‌اند.

وی با اشاره به لزوم نهادینه شدن طرح جایگزین حبس تصریح کرد: فرهنگ حبس‌گرایی باید از جامعه گرفته شود تا محاکم نیز در این رابطه به‌صورت سهل‌تر عمل کنند.
انتهای پیام

captcha