راهیابی ۲۸ اثر به بخش اکران جشنواره کهربا
کد خبر: 3860622
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۱

راهیابی ۲۸ اثر به بخش اکران جشنواره کهربا

گروه فرهنگی ــ دبیر اولین جشنواره فیلم دفاع مقدس خراسان‌رضوی با بیان اینکه ۲۰۷ اثر از مجموع ۵۷۶ اثر رسیده به جشنواره پذیرفته شده است، گفت: ۲۸ اثر در بخش فیلم، مستند، پویانمایی و نماهنگ به بخش اکران اولین جشنواره کهربا راه یافته است.

راهیابی 28 اثر به بخش اکران جشنواره کهربابه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، جواد فرهنگ‌نژاد، دبیر اولین جشنواره فیلم دفاع مقدس خراسان‌رضوی، امروز، نهم آذرماه در نشست خبری جشنواره کهربا در سالن شهید هاشمی‌نژاد بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی گفت: به‌منظور ایجاد زمینه مناسب برای کشف استعدادهای استان و با هدف ایجاد زمینه رقابت سالم، مناسب ‌و سازنده برای تولید آثار دفاع مقدس در قالب هنر برگرفته از موضوعات ایثار، شهادت، مقاومت و پایداری با جریان‌سازی فرهنگی ـ هنری در سطح استان، اولین جشنواره فیلم دفاع مقدس در خراسان‌رضوی برگزار شد.

وی ادامه داد: این جشنواره با محوریت «ایثار و شهادت»، «پایداری و مقاومت»، «علم و پژوهش و فناوری»، «معنویت و اخلاق» در چهار بخش «دفاع مقدس و اقتصاد مقاومتی»، «نقش دفاع مقدس و الگوسازی فرهنگی»، «نقش دفاع مقدس و سبک زندگی» و «نقش دفاع مقدس در عدالت و مبارزه با فساد» تبیین شد.

فرهنگ‌نژاد با اشاره به وجود استعدادهای هنری مطلوب در استان اظهار کرد: متأسفانه برای هنرمندان استان ما بودجه‌ای برای ساخت فیلم مستند، باستانی و نماهنگ از طرف نهاد خاصی برنامه‌ریزی نشده با وجود اینکه در جشنواره ملی فانوس استان خراسان رضوی با 10 برگزیده در بخش‌های مختلف در کشور اول شد، اما متأسفانه حمایت از هنرمندان در تولید این آثار مغفول مانده است؛ لذا با برپایی جشنواره ارزشی کهربا و با حمایت‌های بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس این اتفاق تا حدودی افتاده و نتایج خوبی هم در بر داشت.

وی افزود: 576 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که به تفکیک شامل 328 اثر در بخش داستانی، 113 اثر در بخش مستند، 75 اثر در بخش فیلمنامه‌نویسی، 13 اثر در بخش پویانمایی و 47 اثر در بخش نماهنگ است که از این تعداد 207 اثر به تفکیک 98 اثر در بخش داستانی، 35 اثر در بخش مستند، 45 اثر در بخش فیلمنامه، 8 اثر در بخش پویانمایی و 21 اثر در بخش نماهنگ پذیرفته شد. همچنین 5200 قطعه عکس با موضوع شهدای مدافع حرم به دبیرخانه رسیده که از این تعداد 350 عکس پذیرفته شده است.

دبیر اولین جشنواره فیلم دفاع مقدس خراسان‌رضوی عنوان کرد: اکران آثار بعدازظهر روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه از ساعت 10 تا 12 آذرماه در دو سانس از ساعت 17:30 تا 19:45 در پردیس سینمایی هویزه خواهد بود و اختتامیه این جشنواره نیز چهارشنبه 13 آذرماه از ساعت 17:30 تا 20:30 در سینما هویزه برگزار و از برگزیدگان تقدیر خواهد شد.

فرهنگ‌نژاد با بیان اینکه 12 فیلم داستانی، پنج مستند، چهار پویانمایی و هفت نماهنگ به بخش اکران جشنواره راه یافته‌اند، افزود: اولین روز اکران فیلم‌های «خاموشی» با محوریت نقش دفاع مقدس در اقتصاد مقاومتی و سبک زندگی، «عروسک»، «والا» و «پرواز» از حلب در سانس 17:30 تا 18:15 و 18:30 تا 19:15 به نمایش گذاشته خواهد شد.

وی اضافه کرد: فیلم‌های «کرار»، «عملیات شناسایی»، «پدر»، «خیرالنساء» و «زو» در دومین روز و فیلم‌های «ساک سفر»، «باز هم سکوت»، «شهید خادم‌الشریعه»، «پسرم» و «ناجی» می‌آید در آخرین روز جشنواره در دو سانس به نمایش درمی‌آید.

دبیر اولین جشنواره فیلم دفاع مقدس خراسان‌رضوی ابراز کرد: پخش نماهنگ‌های راه یافته به بخش مسابقه جشنواره با عناوین «مرگ قو»، «ماه»، «کربلای تو همینجاست»، در بخش سین هشتم فیلم «سیل و شمیم» بین اکران‌ها صورت می‌گیرد.

انتهای پیام
captcha