امروز ایثارگری کادر پزشکی کمتر از دوران دفاع مقدس نیست
کد خبر: 3884868
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۴

امروز ایثارگری کادر پزشکی کمتر از دوران دفاع مقدس نیست

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی گفت: امروزه و در این شرایط حساس، از خودگذشتی پزشکان و پرستاران، کمتر از ایثارگری شهدا در هشت سال دفاع مقدس نخواهد بود.

ایثارگری کادر پزشکی از شهدا کمتر نخواهد بودحجت‌الاسلام حسین معصومی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی، در گفت‌و‌گو با ایکنا از خراسان رضوی، در خصوص برنامه‌های این بنیاد به مناسبت 22 اسفندماه و روز بزرگداشت شهدا اظهار کرد: برنامه‌های زیادی از جمله اجتماع بزرگ خانواده‌های شهدا طبق برنامه هرساله در دست اجرا و برگزاری بود که با توجه با شرایط فعلی کشور و جلوگیری از شیوع بیماری کرونا، تصمیم بر لغو آنان گرفته شد.

وی ادامه داد: هر ساله از ۲۲ بهمن ماه تا ۲۲ اسفند ماه، برنامه دیدار از خانوادا‌های شهدا و حضور مسئولین در خانه ایثارگران در دستور اجرا قرار می‌گرفته اما امسال با توجه به شرایط فعلی این امر امکان پذیر نخواهد بود،البته بخشی از این دیدار‌ها انجام شده اما بخش عمده آن به انجام نرسید.

معصومی بیان کرد: یکی دیگر از برنامه‌هایی که هر ساله به مناسبت روز بزرگداشت شهدا می‌شد، جشنواره ورزشی بود که متاسفانه امسال این برنامه نیز لغو شد. از میان این برنامه‌ها، برنامه‌هایی نیز وجود داشتند که طبق روال سال‌های گذشته برگزار شده و ادامه خواهند شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی تصریح کرد: یکی از این برنامه‌ها که از نهم دی ماه آغاز شده و ادامه خواهد داشت، چاپ کتاب‌های ۷۲ شهید، پوستر‌ها و توزیع آنها در میان مدیران سازمان‌ها و مدیران کل کشور بوده است.

ایثار اجتماعی

وی افزود: طبق سخنان مقام معظم رهبری و تاکید ایشان می‌دانیم که ارزش زنده نگه‌داشتن یاد شهدا در جامعه کمتر از شهادت نخواهد بود؛ اگر ما بتوانیم فرهنگ «ایثار اجتماعی» را در جامعه زنده نگه‌داریم، تا حدودی موفق خواهیم بود.

معصومی خاطر نشان کرد: در راستای زنده نگه‌داشتن فرهنگ ایثار اجتماعی در جامعه، باید ابتدا سیرت شهدا را ترویج دهیم، همان کاری که امروزه پرستاران و پزشکان در این شرایط حساس دست به انجام آن زنده‌اند، چرا که ایثار‌گری کادر پزشکی، کمتر از ایثارگری شهدا در هشت سال دفاع مقدس نبوده است.

تکریم خانواده‌های شهدا، اولویت تمامی فعالیت‌ها

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی اظهار کرد: در این بنیاد، اولویت اول تمامی فعالیت‌ها به تکریم خانواده‌های شهدا اختصاص خواهد داشت، چرا که این خانواده‌ها به نحوی عصاره جامعه ما بوده و ارزش زیادی خواهند داشت.

وی ادامه داد: تکریم خانواده شهدا در سه زمینه بررسی خواهد شد، اولین زمینه تکریم آنان در مراجعه حضوری به بنیاد توسط همکاران ما خواهد بود، تمامی همکاران ما در بنیاد شهید به تکریم و احترام خانواده‌های شهدا موظف‌اند. دومین زمینه در دیدار آن خانواده‌ها و دیگری نیز حضور مسئولین در خانه ایثارگران خواهد بود.

معصومی در ادامه اظهار کرد: ما با برگزاری یادواره‌های شهدا، می‌توانیم سیره عملی آنان را تبیین و بیان کنیم، یادواره‌ها نقش بسیار مهمی در زنده نگه‌داشتن فرهنگ ایثار و شهادت و یاد آنان در جامعه خواهند داشت.

جامعه برای زنده ماندن به تکریم شهدا نیازمند است

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی خاطرنشان کرد: تلاش ما همواره بر آن بوده تا فرهنگ عمومی جامعه را به سمتی ببریم که از شهدا نه به خاطرآن که حق آنهاست، تکریم شود بلکه بخاطر آن که حق جامعه است برای زنده ماندن و مقاومت در مقابل دشمنان، شهدا و خانواده‌های آنان را تکریم کند.

انتهای پیام
captcha