حرکت فرهنگی«سه‌شنبه‌های تکریم» در مساجد انجام شود
کد خبر: 3910760
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۵

حرکت فرهنگی«سه‌شنبه‌های تکریم» در مساجد انجام شود

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل، گفت: «سه‌شنبه‌های تکریم» به عنوان یک حرکت فرهنگی برای تجلیل از مقام شهدا و خانواده آن‌ها باید در صحن مساجد صورت گیرد تا زمینه رونق و عمران معنوی مساجد مزین به حضور خانواده شهدا شود.

حرکت فرهنگی«سه‌شنبه‌های تکریم» در مساجد انجام شودبه گزارش ایکنا از اردبیل، نادر سقاء، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل، ۲۵ تیرماه در دیدار با مدیر کل بنیاد شهید استان اردبیل، گفت: طرح ملی «سه‌شنبه‌های تکریم» به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس با هدف تکریم و تجلیل از خدمات خانواده شهدا به ویژه مادران شهدا است که با مشارکت کانون‌های مساجد و بنیاد شهید در سراسر کشور صورت می‌گیرد.
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل تصریح کرد: این طرح همزمان با شروع برنامه‌های غنی‌سازی اوقات فراغت در استان اردبیل آغاز و از خانواده معظم شهدا تجلیل شده است و به صورت هفتگی تداوم خواهد داشت.
وی تاکید کرد: این طرح در استان اردبیل با مشارکت فعالان کانون‌های مساجد در شهرستان‌ها نیز اجرا می‌شود تا تکریم و تجلیل از خانواده معظم شهدا در شهرستان‌ها نیز صورت گیرد.
سقاء گفت: مهمترین هدف این طرح ترویج و تبلیغ فرهنگ ایثار و شهادت در بین نوجوانان و جوانان و معرفی آرمان‌های شهدا به عنوان الگوی امروز این اقشار است.
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان افزود: بیش از ۵۸۰ کانون فرهنگی هنری در مساجد شهری و روستایی استان فعال هستند که این تعداد کانون تکریم از خانواده شهدا به صورت خودجوش صورت می‌گیرد که با اجرایی شدن این طرح باید این موضوع به صورت منسجم، مشارکتی و تخصصی‌تر انجام شود.
وی اظهار کرد: «سه‌شنبه‌های تکریم» به عنوان یک حرکت فرهنگی برای تجلیل از مقام شهدا و خانواده معظم آن‌ها باید در صحن مساجد صورت گیرد تا زمینه رونق و عمران معنوی مساجد مزین به حضور خانواده شهدا شود.
سقاء خاطر نشان کرد: مشارکت در جشنواره «روح مقاومت»، تولید کلیپ با عنوان زندگینامه شهدا، تولید پوستر، تکریم شهدا، بارگذاری مطالب و مقالات در شبکه‌های مجازی کانون‌های مساجد از دیگر اقدام‌های انجام شده در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به همت فعالان کانون‌های مساجد استان است.

انتهای پیام
captcha