برگزاری مسابقه طراحی و دوخت چادر ویژه بانوان سنندجی
کد خبر: 3911435
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۲

برگزاری مسابقه طراحی و دوخت چادر ویژه بانوان سنندجی

مسابقه زنده «ایده تا اجرا» ویژه طراحی و دوخت چادر‌های بانوان به مناسبت هفته عفاف و حجاب با حضور ۴ گروه شرکت‌کننده از طراحان برجسته و جوان استان دیروز، ۲۹ تیرماه در سنندج برگزار شد.

به گزارش ایکنا از کردستان، عبیدالله رستمی، مدیرکل فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی کردستان، در حاشیه مسابقه زنده «ایده تا اجرا» که دیروز، 29 تیرماه در دانشکده فنی دختران سنندج برگزار شد، اظهار کرد: نخستین نمایشگاه ملی عرضه محصولات عفاف‌ و حجاب در تهران با شرکت گروه‌های طراح لباس سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی افزود: با توجه به شرایط کرونایی حضور گروه‌های استانی در نمایشگاه محصولات عفاف و حجاب در تهران امکانپذیر نبود؛ لذا اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان به برگزاری یک مسابقه زنده با عنوان «ایده تا اجرا» اقدام کرد.

رستمی با اشاره به اینکه در این مسابقه طراحان کردستانی اقدام به طراحی و دوخت دو نوع چادر کردند، بیان کرد: در «ایده تا اجرا» چهار تیم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی شرکت کردند.

وی در مورد داوری این تولیدات حجاب و عفاف بیان کرد: آثار شرکت‌کنندگان به صورت زنده در کارگروه مُد و لباس وزارت فرهنگ‌ و‌ ارشاد اسلامی ارائه و مورد داوری قرار گرفت، آثار برگزیده در نمایشگاه محصولات عفاف وحجاب به نمایش گذاشته خواهد شد.

رستمی با اشاره به اینکه رونق کسب و کارهای فرهنگی و هنری یکی از مهم‌ترین اهداف و برنامه‌های اداره کل فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی استان کردستان است، بیان کرد: این مسابقه در راستای توجه و اهمیت به طراحان مُد و لباس دارای مدرک تخصصی استان کردستان برگزار شده است.

یادآور می‌شود؛ مسابقه زنده «ایده تا اجرا» با حضور فرانک قدسی، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کردستان و معاون ستاد احیای امر به معروف ونهی از منکر استان با همکاری دانشکده فنی و حرفه ای دخترانه سنندج برگزار شد که در پایان از شرکت‌کنندگان و طراحان برجسته این مسابقه با اهدای لوح تقدیر از سوی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و هدیه از سوی بانک مهر ایران مدیریت شعبه استان تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha