تأثیر مساجد در پیشبرد تمدن اسلامی
کد خبر: 3917976
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۱
حجت‌الاسلام احمدی بیان کرد:

تأثیر مساجد در پیشبرد تمدن اسلامی

مشاور استاندار آذربایجان‌شرقی در امور روحانیت مساجد را در پيشبرد تمدن اسلامی تأثیرگذار دانست و گفت: جامعه اسلامی بدون مساجد نمی‌تواند نقش‌های فرهنگی، تربيتی و اجتماعی خود را ايفا کند.

مسجد؛ تحقق مرکزیت بخشی به عبادت مسلمانانحجتالاسلام قهرمان احمدی، مشاور استاندار آذربایجان‌شرقی در امور روحانیت در گفت‌‌‌وگو با ایکنا، اظهار کرد: مهم‌ترین نقش مسجد، مرکزیت‌بخشی به عبادت مسلمانان در زمینی پاک و مطهّر و تعریف شده برای خداوند است.

وی از مسجد به‌عنوان پایگاهی برای پرستش خدای یگانه نام برد و با استناد به آیه 36 سوره نور «فِي بُيُوتٍ أَذِنَ اللَّهُ أَنْ تُرْفَعَ وَيُذْكَرَ فِيهَا اسْمُهُ يُسَبِّحُ لَهُ فِيهَا بِالْغُدُوِّ وَالْآصَالِ» بیان کرد: در این آیه می‌خوانیم: در خانه‌هايى كه خدا رخصت داده كه قدر و منزلت‌ آن‌ها رفعت يابد و نامش در آن‌ها ياد شود. در آن خانه‌ها هر بامداد و شامگاه او را نيايش مى‌كنند.

حجت‌الاسلام احمدی ادامه داد: مسجد محیطی است که انسان ناپاک نباید وارد آن شود و فضا و زمین آن باید از هر گونه پلیدی محفوظ باشد.

مشاور استاندار آذربایجان‌شرقی در امور روحانیت، ضمن بازگو کردن دلیل فضیلت مساجد بر سایر مکان‌ها، یادآور شد: خداوند به جهت اهمیت و فضیلت مساجد بر دیگر مکان‌‌ها، مسجد را به خود منسوب کرده و متعلق به خود دانسته است تا مزیت آن بر دیگر مکان‌ها روشن شود.

وی با اشاره به فرموده پیامبر اکرم(ص) افزود: ایشان می‌فرمایند: مساجد، خانه پرهیزکاران است و کسی که مسجد خانه‌اش باشد، خداوند آسایش، آرامش و عبور از صراط را برای او تضمین می‌کند.

حجت‌الاسلام احمدی، مساجد را در پيشبرد تمدن اسلامی تأثیرگذار دانست و تأکید کرد: از عوامل تأثيرگذار در پيشبرد فرهنگ و تمدن اسلامی در زمينه‌های مختلف آموزشی، تربيتی و فرهنگی مساجد هستند که جامعه اسلامی بدون آن نمی‌تواند نقش‌های فرهنگی، تربيتی و اجتماعی خود را ايفا کند.

انتهای پیام
captcha