برگزاری عزاداری محرم در ۱۷۱ هیئت مذهبی مجوزدار کردستان
کد خبر: 3920120
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۶

برگزاری عزاداری محرم در ۱۷۱ هیئت مذهبی مجوزدار کردستان

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی کردستان با اشاره به ثبت ۲۵۸ هیئت مذهبی کردستان در سامانه طوبی گفت: از این تعداد ۱۷۱ هیئت برای دریافت مجوز ایام محرم اقدام کرده و براساس رعایت پروتکل‌های بهداشتی به اجرای برنامه‌های عزاداری در دهه اول محرم اقدام کرده‌اند.

حجت‌الاسلام علی رستمی، معاون امور فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: براساس دستورالعمل عزاداری سال 99 مسئول اجرای شیوه‌نامه عزاداری سازمان تبلیغات اسلامی است و تبلیغات اسلامی استان کردستان هم در راستای اجرای هرچه بهتر ضوابط دستورالعمل محرم 99 کارگروه برنامه‌ریزی برنامه‌های محرم و صفر تشکیل داده است.

وی با اشاره به اینکه از نظرات نمایندگان سایر ادارات عضو کارگروه محرم در برگزاری هرچه بهتر عزاداری حسینی استفاده شد، افزود: هیئات مذهبی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از ابتدای محرم تاکنون مراسم عزاداری را برگزار کرده‌اند.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان کردستان بیان کرد: برگزاری 18 جلسه توجیهی برای هیئات مذهبی، مداحان و روحانیون توسط تبلیغات اسلامی کردستان از برنامه‌هایی بوده که در راستای برگزاری هرچه بهتر برنامه‌های ایام محرم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام گرفته است.

وی با اشاره به توزیع ماسک رایگان به منظور حفظ سلامت عزاداران حسینی اعلام کرد: 34 هزار ماسک نانو به مبلغ 40 میلیون تومان خریداری و بین عزاداران حسینی و هیئات مذهبی توزیع شده است.

حجت‌الاسلام رستمی اعلام کرد: توزیع یک هزار لیتر موادضدعفونی، 600 کیلو گوشت مرغ برای خانواده‌های بی‌بضاعت در مناطق محروم و توزیع نذورات به صورت خشک از جمله دیگر اقداماتی است که به همت هیئات مذهبی، تبلیغات اسلامی استان و با همکاری خیرین انجام شده است.

وی با اشاره به ثبت 258 هیأت مذهبی كردستان در سامانه طوبی یادآور شد: از اين تعداد 171 هیأت برای دریافت مجوز ایام محرم اقدام کرده‌ و این هیئات براساس رعایت پروتکل‌های بهداشتی به اجرای برنامه‌های عزاداری در دهه اول محرم اقدام کرده‌اند.

انتهای پیام
captcha