برنامه‌های هفته دفاع‌مقدس همسو با فرهنگ حسینی باشد
کد خبر: 3922339
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۶

برنامه‌های هفته دفاع‌مقدس همسو با فرهنگ حسینی باشد

مدیرکل بنیاد شهید آذربایجان‌شرقی گفت: همه برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس باید همسو و همتراز با فرهنگ حسینی و عاشورایی باشد.

برنامه‌های هفته دفاع‌مقدس همسو با فرهنگ حسینی باشدبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی بنیاد شهید استان، عباس پورحسن، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌شرقی روز شنبه، 22 شهریورماه  در نشست هماهنگی چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس، گفت: همه برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس باید همسو و همتراز با فرهنگ حسینی و عاشورایی باشد.

وی هفته دفاع مقدس را فرصتی ارزشمند برای تجدید میثاق با آرمان‌های انقلاب، امام و منویات رهبری دانست و افزود: باید توجه داشت که برنامه‌های تدوین شده در راستای مقررات بهداشتی و با رعایت پروتکل‌های اعلامی از سوی ستاد مبارزه با کرونا باشد.

پورحسن اظهار کرد: زنده نگه‌ داشتن یاد و نام شهدا و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس از دیگر اهداف مهم و محوری برنامه‌های هفته گرامیداشت است که باید به بهترین شکل و هنرمندانه در این مسیر گام برداشت.

وی برگزاری مراسم تجدید میثاق با شهدا، غبارروبی و تعویض پرچم گلزارهای شهدا، تجلیل از مادران، همسران و دختران شهدا، اجرای ۴۰ نقاشی دیواری از تمثال شهدا، اجرای همایش‌های خیابانی، برگزاری نمایشگاهی از آثار به جا مانده از شهدا و وصایای گرانقدر آن‌ها و برگزاری مسابقات قرآنی و هنری را از جمله برنامه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی در ایام هفته دفاع مقدس اعلام کرد.

مدیرکل بنیاد شهید آذربایجان‌شرقی با تاکید بر لزوم حفظ و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل‌های جدید و آینده، یادآوری کرد: هفته دفاع مقدس فرصت بسیار ارزشمندی برای تجدید میثاق با آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی و همچنین بازگویی خاطرات آن دوران افتخارآمیز است.

پورحسن با بیان اینکه برگزاری هرچه باشکوه‌تر برنامه‌های چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس ارزشمند و بسیار مهم است، افزود: انتقال مفاهیم دوران هشت سال دفاع جانانه مردم ایران به نسل سوم و چهارم انقلاب بسیار حائز اهمیت است و همه باید در این مسیر تلاش کنند.

وی دوران هشت سال دفاع مقدس را تجربه‌ای بزرگ و گران‌قدر برشمرد که به‌عنوان برگی زرین در تاریخ کهن این مرز و بوم تا ابد ماندگار خواهد بود.

مدیرکل بنیاد شهید آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: همه برنامه‌های جمعی طی هفته دفاع مقدس همسو با رعایت دستورالعمل‌ها و شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha