اجرای طرح «احسان علوی» در زنجان
کد خبر: 3955853
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۸

اجرای طرح «احسان علوی» در زنجان

دبیر اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر استان زنجان با تأکید بر لزوم ترویج سبک زندگی علوی، گفت: به مناسبت میلاد امام علی(ع) طرح «احسان علوی» با هدف کمک به نیازمندان اجرا می‌شود.

اجرای طرح «احسان علوی» در زنجانحجت‌الاسلام علی یوسفی، دبیر اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر استان زنجان، در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، ضمن تبریک اعیاد ماه رجب و میلاد امام علی(ع) اظهار کرد: زندگی امام علی(ع) از تولد دارای شگفتی‌های فراوانی است و بیان از یک انسانی با ویژگی‌های فرازمینی دارد که با تهذیب نفس و عمل به دستورات الهی، شایسته‌ترین یاور برای پیامبر(ص) بود.

وی با اشاره به اینکه نهج‌البلاغه به عنوان اقیانوسی از علم، خطبه‌ها و سخنان ارزشمند امام علی(ع) را در خود جای داده است، ابراز کرد: امروز همه ما باید با مطالعه این گنجینه ارزشمند در کنار قرآن سبک زندگی خود را بر این اساس تنظیم کنیم و به‌ویژه مسئولان باید برای بسط عدالت در جامعه این دستورات و آموزه‌ها را مورد توجه قرار دهند.

این مسئول به تشکیل ستادهای شهرستانی برای ترویج فرهنگ علوی و گرامیداشت میلاد امام علی‌(ع) اشاره کرد و گفت: باید تمام توان خود را برای ترویج و تبلیغ آموزه‌های امام علی(ع) و اندیشه‌های والای ولایت و امامت به کار ببریم و در این راستا از ظرفیت صدا و سیما و فضای مجازی برای تولید و انتشار گسترده محتوای تخصصی فرهنگ، تأمین نیاز فضای مجازی استان با ساخت کلیپ، پوستر، پادکست، عکس نوشته، متن‌نگاری و سایر محصولات فرهنگی ترویجی علوی استفاده می‌شود.

دبیر اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر استان زنجان با اشاره به اینکه برای تحول گام دوم انقلاب نیازمند تحول و ابتکار عمل در حوزه‌های دینی و فرهنگی کشور و جهان هستیم، تصریح کرد: باید بتوانیم الگوهای الهی و انسانی را به مردم دنیا معرفی کنیم، از اینرو لازم است تا سیره علمی و عملی ائمه معصومین(ع) را در زندگی روزمره خود و جامعه ساری و جاری کنیم.

وی از تشکیل اجتماعات تبیینی خبر داد و گفت: این اجتماعات در قالب نشست‌های تخصصی برای روشنگری جامعه برگزار می‌شود، به همین منظور کارگاه های آموزشی غدیرشناسی در بستر فضای مجازی دایر خواهد شد. همچنین جشن‌های علوی نیز در 40 نقطه از شهر با هماهنگی بنیاد غدیر استان و همراهی مساجد و تکایا، هیئات مذهبی شاخص و گروه‌های مردمی فعال تدارک دیده شده است.

یوسفی با اشاره به اجرای طرح احسان علوی با نام امیرمؤمنان با هدف دستگیری از نیازمندان بیان کرد: ۴۰ هزار بسته فرهنگی و صلواتی با مشارکت مؤثر حسینیه اعظم زنجان تهیه شده و در سطح شهر زنجان توزیع می‌شود. تهیه ۵ هزار بسته هدایای فرهنگی مناسب برای کودکان به‌منظور آشنایی کودکان با معارف علوی و برگزاری مسابقه نقاشی کودکان در سطح استان به همین مناسبت پیش بینی شده است.

وی برگزاری برنامه‌های معرفتی با همکاری صدا وسیمای استان و تولید ۱۰ برنامه ترکیبی رادیویی و تلوزیونی با محتوای سخنرانی، مولودی خوانی، اجرای گروه‌های سرود و برگزاری مسابقه پیامکی در هر برنامه، همکاری کامل با کمیته امداد و قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه انصارالمهدی(عج) استان در راستای محرومیت‌زدایی و تقویت برنامه‌های کمک به ایتام و محسنین را از دیگر برنامه‌های این هفته برشمرد.

یوسفی ادامه داد: تجلیل از سادات محلات در سطح استان با محوریت دبیرخانه کنگره بزرگداشت ۳۵۳۵ شهید استان زنجان، راه‌اندازی پویش پرچم، با محوریت بنیاد غدیر استان و استفاده از ظرفیت‌های مردمی، آذین‌بندی و چراغانی معابر و محلات و مساجد استان و برگزاری مسابقات فرهنگی مجازی از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده در استان زنجان است.

انتهای پیام
captcha