سعه صدر و نشاط درونی؛ لازمه انجام اقدامات خیرخواهانه است
کد خبر: 3985208
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۶

سعه صدر و نشاط درونی؛ لازمه انجام اقدامات خیرخواهانه است

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: انجام اقدامات خیرخواهانه و حمایت از اقشار ضعیف جامعه نیازمند داشتن روی گشاده، نشاط درونی و سعه صدر است.

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام عبدالرضا پور‌ذهبی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان امروز، 28 تیرماه در دیدار نمایندگان تشکل‌ها، انجمن‌ها و موسسات خیریه مراکز نگهداری و شرکای اجتماعی بهزیستی خدمت به خلق امری اساسی در زندگی هر فردی دانست و اظهار کرد: در این راستا فعالان این عرصه که توفیق خدمت به خلق خدا را دریافت کرد‌ند همیشه باید بر خود ببالند.

وی با اشاره به اینکه انجام اقدامات خیرخواهانه یک وظیفه اداری نبوده بلکه یک تکلیف انسانی است، افزود: همه ما مسلمانان باید همواره به منظور ادای تکلیف انسانی خود در خدمت به خلق بکوشیم.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان تکلیف انسانی یک مقوله فرهنگی در جامعه به شمار می‌رود و اگر تقویت شود انسان با اشتیاق و نشاط درونی بیشتر به سمت کارهای خیر و اقدامات خیرخواهانه پیش می‌رود.

وی افزود: افراد زیادی در جامعه وجود دارند که هیچ وظیفه ظاهری به آنان محول نشده اما براساس وظیفه و تکلیف انسانی و دلسوزانه و بدون منت در مسیر خیر و رفع مشکلات مردم گام برمی دارند که این اقدامات قابل تقدیر بوده و بی شک این افراد همواره جلوتر از بقیه هستند.

حجت‌الاسلام پورذهبی به مشکلات جامعه معلولان اشاره کرد و گفت: این قشر شاید یک نقص ظاهری داشته باشند اما در واقع باطن شخصیت و بزرگواری انسان‌ها را نشان می‌دهند، بنابراین با این نگاه می‌توان بسیاری از مشکلات این قشر را رفع کرد.

وی با بیان اینکه با تمام توان آماده حمایت از جامعه معلولان و همچنین سایر جامعه هدف بهزیستی و مؤسسات خیریه هستیم، افزود: جامعه معلولان امیدآفرین هستند چراکه مشکلات و سختی هایی که در زندگی دارند کنار آمده و با نشاط در جامعه زندگی می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در ستان کردستان آمادگی خود برای بازدید از مؤسسات خیریه و مراکز حمایت از معلولان و سایر اقشار اسیب دیده جامعه ذکر کرد و یادآور شد: انتظار می رود در اینگونه جلسات به جای ارائه گزارش، مشکلات و دغدغه‌ها به صورت مکتوب ارائه شود تا مورد بررسی قرار گیرد و وقت جلسات به طرح مسائل و مطالب اساسی اختصاص یابد.

انتهای پیام
captcha