جوانان از مخاطبان اصلی بیانیه گام دوم انقلاب هستند
کد خبر: 4009788
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۹

جوانان از مخاطبان اصلی بیانیه گام دوم انقلاب هستند

قائم مقام اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان، جوانان را پررنگ ترین بخش بیانیه گام دوم دانست و تصریح کرد: جوانان یکی از مخاطبان اصلی بیانیه هستند؛ البته این بیانیه مسئولان و آحاد ملت را مورد خطاب قرار می دهد.

جوانان؛ از مخاطبان اصلی بیانیه گام دوم انقلاب

به گزارش ایکنا از گیلان، اسماعیل جانعلی پور، قائم مقام اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان کشور امروز، 10 آبان در نشست مجازی «بررسی نقش دانش آموزان در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب» که با همکاری مشترک اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان و اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان برگزار شد، با تاکید بر لزوم خوانش بیانیه گام دوم انقلاب، اظهار کرد: اگرچه مطالب مرتبط و کارهای پژوهشی متعددی درباره بیانیه گام دوم انجام شده است، اما چیزی به حلاوت خوانش متن اصلی بیانیه وجود ندارد.

وی بیانیه گام دوم انقلاب را یک رخداد بزرگ و یک منشور ارزشمند برای انسان هایی دانست که دلبسته انقلاب در داخل و خارج مرزهای ایران اسلامی هستند و افزود: این بیانیه علاوه بر الگودهی تداوم انقلاب اسلامی، برای شکل گیری حرکت های انقلابی در سایر مناطق دنیا کارایی دارد.

قائم مقام اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان، به اندیشه ها و دیدگاه های اسلامی و سوابق و تجارب انقلابی نگارنده بیانیه گام دوم اشاره کرد و گفت: این بیانیه توسط شخصیتی به نگارش درآمده که همراه انقلاب از شکل گیری تا پیروزی و پس از آن بوده و توانسته در رده های بالای حاکمیتی یک تجربه موفق و دوراندیشانه را رقم بزند لذا بیانیه مذکور یک دستاورد مهم و ارزشمند است.

جانعلی پور، بیانیه گام دوم انقلاب را سندی برای آینده دانست؛ نه فقط نامه رهبر معظم انقلاب به مردم و اضافه کرد: نسل جوان و نوجوان ما به زودی شاهد آثار و برکات عظیم بیانیه گام دوم خواهد بود که امروز به عنوان سندی معتبر در اختیار همگان قرار گرفته است.

وی مجموعه کتابخانه های عمومی را متولی جامعه فرهنگی دانست و بیان کرد: از جوانان و نوجوانان می خواهم که حتما بیانیه گام دوم را مطالعه کنند، زیرا بسیار غرورآفرین است. بخش اول این بیانیه به عظمت و چیستی انقلاب می پردازد، زیرا در آن مقطع تاریخی که جهان به دو قطب شرق و غرب تقسیم شده بود، انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و حرف جدیدی زد، اما بخش دوم بیانیه مسیر طی شده چهل ساله را تبیین می کند که بسیار قابل افتخار است.

قائم مقام اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان، با اشاره به هزینه چندین میلیارد دلاری رسانه های معاند جهت القای ناکارآمدی مبنا، شعار و عملکرد انقلاب اسلامی، عنوان کرد: رهبر انقلاب در بخش دوم بیانیه گام دوم این ادعا را رد می کنند و توفیقات نظام جمهوری اسلامی را برمی شمارند.

وی بخش سوم بیانیه را مربوط به تبیین شرایط مقطع حساس کنونی و پیچ تاریخی دانست و اضافه کرد: در بخش چهارم بیانیه نیز آینده پیش روی انقلاب اسلامی و چالش ها و ضرورت ها ترسیم می شود.

جانعلی پور، جوانان را پررنگ ترین بخش بیانیه گام دوم دانست و تصریح کرد: جوانان یکی از مخاطبان اصلی بیانیه هستند؛ البته این بیانیه مسئولان و آحاد ملت را مورد خطاب قرار می دهد و لذا همه افراد به ویژه مسئولان سیاسی و فرهنگی و اجتماعی باید به خوانش دقیق و کامل بیانیه اهتمام داشته باشند.

قائم مقام اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان، با اشاره به پیام بیانیه گام دوم برای دشمنان نظام اسلامی، یادآور شد: این بیانیه آزادی خواهان عالم را نیز مخاطب خود می داند و به آنان در مقابل دشمنان بشریت امید می دهد.

وی از جوانان و نوجوانان خواست از فرصت جوانی استفاده کنند و گفت: مسئولان نیز باید فضا و حلقه مدیریتی کشور را برای جوانان مومن، آگاه و انقلابی باز کنند؛ همچنین مسئولان در پاکدستی و ساده زیستی و عدالت خواهی و همراهی با مردم و اقدام جهادی و تلاش شبانه روزی خودشان را به تراز انقلاب برسانند تا امیدواری به جامعه تزریق شود.

جانعلی پور، جوانان را رویش انقلاب دانست و خاطرنشان کرد: برخی از مسئولان نظام گذشته را تجربه کرده اند، اما جوانان و نوجوانان ما قرار است که چله دوم انقلاب را بسازند و باید به آنان وظیفه و تکلیف داد تا شاهد ظهور و رشد و حاکمیت تمدن جدید اسلامی در دنیا با همت همین جوانان باشیم.

وی قوی شدن زنان و مردان در فکر و اندیشه را لازمه کشور و حاکمیت قوی دانست و بیان کرد: نباید دلباخته زرق و برق مادی غرب شوید، زیرا فرهنگ ناب و اصیل ایرانی اسلامی سرشار از مفاهیم و مفاخر ارزشی و فرهنگی است که می تواند دست مایه پیشرفت و تعالی قرار بگیرد.

قائم مقام اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان، عزت و سربلندی کشور را مدیون انسان هایی دانست که از جان و مال خود گذشتند و اضافه کرد: جوانان و نوجوانان فرصت حضور در عرصه های سیاسی و اقتصادی و اجتماعی را از خود دریغ نکنند و مشارکت اجتماعی را بیاموزند؛ همچنین توسل به قرآن و اهل بیت(ع) برای دشمن شناسی لازمه پیمودن ادامه مسیر انقلاب است.

پریسا کرمی، مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان نیز، با بیان اینکه یوم الله 13 آبان یادآور شکستن هیمنه استکبار جهانی به دست دانشجویان و دانش آموزان است، اظهار کرد: 13 آبان نقطه پایانی بر سلطه آمریکا بر جهان و ایران بود.

وی جوان را محور بیانیه گام دوم دانست و عنوان کرد: جوانان آگاه، اندیشمند و توانای ایران اسلامی باید به تحقق بیانیه گام دوم در سه محور خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی کمک کنند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان، جامعه توانمند را در گرو جوانان مفید و توانمند دانست و بیان کرد: با بهره گیری از ظرفیت جوانان خلاق و توانمند زمینه تمدن سازی بر مبنای آرمان های انقلاب اسلامی رقم خواهد خورد.

انتهای پیام
captcha