ارائه آمارهای غیرواقعی از اقامه نماز جماعت در ادارات
کد خبر: 4011443
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۴

ارائه آمارهای غیرواقعی از اقامه نماز جماعت در ادارات

دبیر شورای عالی قرآن استان قزوین گفت: طبق قانون ۲۰ دقیقه برای نمازخواندن در ادارات در نظر گرفته‌شده است و انتظار داریم که این فریضه جدی گرفته شود اما اقامه نماز در ادارات استان قزوین بسیار ضعیف است و حضور در نمازخانه‌های ادارات کمتر از ۴۰ درصد است درحالی‌که این عدد در پژوهش ارائه‌شده توسط اداره کل و فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین ۴۰ درصد تخمین زده‌ شده است.

مجید وفاپورمجید وفاپور، دبیر شورای عالی قرآن استان قزوین، در گفت‌وگو با ایکنا از قزوین، در پاسخ به این سؤال که آیا واقعاً آمار نماز خواندن در ادارات قزوین ۴۰ درصد است، اظهار کرد: اقامه نماز در ادارات استان قزوین بسیار ضعیف است و حضور در نمازخانه‌های ادارات کمتر از ۴۰ درصد است درحالی‌که این عدد در پژوهش ارائه‌شده توسط اداره کل و فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین ۴۰ درصد تخمین زده‌ شده است.

وی افزود: یکی از دلایلی که برپایی نماز در ادارات جدی گرفته نشده است عدم حضور مدیران و مسئولان در نمازخانه ادارات هنگام نماز است، در استانداری وضعیت مطلوب است چراکه استاندار و معاونین استاندار زمان نماز در نمازخانه حضور پیدا می‌کنند.

دبیر شورای عالی قرآن استان قزوین اظهار کرد: من به‌عنوان بازرس ادارات در بخش اقامه نماز هستم و بر اساس شواهد می‌گویم که در برخی از ادارات نماز ظهر با حضور ۲ یا سه نفر برگزار می‌شود درحالی‌که جمعیت آن اداره ۱۰۰ نفر است، بارها از طریق استانداری این موارد را تذکر داده‌ایم.

وی بیان کرد: ارزیابی و آسیب‌شناسی عدم حضور بررسی‌شده است و بیشترین عامل عدم استقبال این است که مدیران در نمازخانه حضور پیدا می‌کند.

وفاپور تصریح کرد: طبق قانون ۲۰ دقیقه برای نماز خواندن در ادارات در نظر گرفته‌ شده است و انتظار داریم که این فریضه جدی گرفته شود حتی اگر نماز جماعت برپا نمی‌شود از کارمندان و مدیران انتظار داریم که به‌صورت فرادا نماز بخوانند اما در این بخش هم خبری نیست و باید کار بیشتری صورت بگیرد.

انتهای پیام
captcha