فراخوان نخستین دوره جایزه علی‌اکبر دهخدا منتشر شد
کد خبر: 4013256
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۶

فراخوان نخستین دوره جایزه علی‌اکبر دهخدا منتشر شد

فراخوان نخستین دوره جایزه علی‌اکبر دهخدا پس از نشست هیئت امنای این جایزه منتشر شد.

فراخوان نخستین دوره جایزه علی‌اکبر دهخدا منتشر شدبه گزارش ایکنا به نقل از مؤسسه لغت‌نامه دهخدا؛ حسن انوری، دبیر علمی جایزه علی‌اکبر دهخدا، گفت: بر اساس مصوبه هیئت امنا مقرر شد این جایزه در سال‌روز بزرگداشت علامه دهخدا در اسفند هر سال، بر اساس آیین‌نامه به آثار منتخب تعلق گیرد و در نخستین دوره، این جایزه به کتاب‌های منتشر‌شده در زمینه فرهنگ‌نویسی تعلق خواهد گرفت.
 
دبیر علمی این جایزه، تقی پورنامداریان، علی‌اشرف صادقی، علی رواقی، رسول شایسته، ژاله آموزگار و محمود بی‌جن‌خان را به عنوان اعضای هیئت علمی این دوره معرفی کرد.
 
اکرم سلطانی، دبیر اجرایی این جایزه، درباره شرایط شرکت آثار در این دوره گفت: آثار باید فرهنگ لغت یا واژه‌نامه باشند و به صورت کتاب و در بازه زمانی ۱۳۹۵ تا ۱۴۰۰ منتشر شده باشند. همچنین برای شرکت در این دوره، مؤلفان لازم است دو نسخه فیزیکی از اثر خود را همراه با فایل pdf آن تا ۱۰/‏۱۰/‏۱۴۰۰‬ به دفتر دبیرخانه جایزه به نشانی تهران، خیابان، ولی عصر (عج)، بالاتر از پارک‌وی، بین پسیان و باغ فردوس، موقوفات دکترافشار، پلاک ۳۰۱۱، کد پستی ۱۹۶۱۷۳۳۱۱۴، مؤسسه لغت‌نامه دهخدا و مرکز بین‌المللی آموزش زبان فارسی دانشگاه تهران ارسال کنند یا به صورت حضوری تحویل دهند.
 
وی افزود: علاقه‌مندان برای آگاهی بیشتر از آیین‌نامه می‌توانند به وبگاه مؤسسه لغت‌نامه دهخدا مراجعه کنند.
 
یادآور می‌شود؛ جایزه علی‌اکبر دهخدا به پیشنهاد محمدرضا شفیعی کدکنی و تصویب شورای مؤسسه لغت‌نامه دهخدا به منظور ارج نهادن به شخصیت تأثیرگذار علامه علی‌اکبر دهخدا و تکریم کسانی که همچنان خدمتگزار زبان فارسی هستند و برای اعتلای زبان فارسی آثار ارزشمندی تألیف کرده‌اند، اهدا می‌شود.
انتهای پیام
captcha