نهمین آئین «چله مهربانی» در رشت برگزار شد
کد خبر: 4022551
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۶

نهمین آئین «چله مهربانی» در رشت برگزار شد

نهمین آئین چله مهربانی به همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت با حضور تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر رشت و کودکان کار، بدسرپرست و بی‌سرپرست شامگاه ۲۹ آذرماه در قصر بازی رشت برگزار شد‌.

 برگزاری نهمین آئین چله مهربانی در رشت

به گزارش ایکنا از گیلان، به نقل از واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری رشت، نهمین آئین چله مهربانی به همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت شامگاه گذشته ۲۹ آذرماه با حضور واثق کارگرنیا، رئیس شورا، عزیزی و حسینی از دیگر اعضای شورای اسلامی شهر رشت و کودکان کار، بدسرپرست و بی‌سرپرست در قصر بازی رشت برگزار شد.

محمدحسین واثق کارگرنیا در مراسم چله مهربانی در رشت با اشاره به اینکه در دین مبین اسلام به رفع مشکل از افراد نیازمند تاکید فراوان شده‌ است، اظهار کرد: متاسفانه بنا به برخی از مشکلات شاهد حضور کودکان کار در جامعه هستیم که بسیار ناراحت‌ کننده است.

وی با تأکید به اینکه کودکان کار، نیازمند حمایت بیشتر مسئولان هستند، افزود: یقیناً این کودکان نیز همانند دیگر فرزندان این شهر تمایل دارند در کنار خانواده خود در مناسبت‌هایی همچون شب یلدا و غیره لحظاتی خوش را سپری کنند اما متاسفانه از این فضای خانوادگی بنا به هر دلیلی محروم بوده و مسئولان باید نگاه حمایتی ویژه‌ای نسبت به این کودکان داشته باشند.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت به برگزاری نهمین چله مهربانی به همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت اشاره کرد و گفت: چله مهربانی با هدف فراهم نمودن لحظاتی شاد برای کودکان کار به‌مناسبت فررسیدن شب یلدا برگزار شده است و با دعوت از این کودکان در قصر شادی، سعی شد تا یلدایی به‌یادماندنی برای آنان مهیا شود.

همچنین علی محجوب، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت نیز با اشاره به برگزاری این ویژه‌برنامه هم‌زمان با شب یلدا در قصر بازی رشت اظهار کرد: امسال به پیشنهاد شهردار رشت نهمین آئین چله مهربانی به همت سازمان و با مشارکت جمعی از خیرین و نیکوکاران با رویکردی متفاوت برای کودکان کار، کودکان بدسرپرست و بی‌سرپرست برگزار شد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری برنامه‌های نهمین آیین چله مهربانی با حضور ۱۴۰ کودک و نوجوان کار را مورد اشاره قرار داد و افزود: برپایی مراسم شب یلدا با حضور رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر رشت، اهدای بسته‌های پذیرایی، اهدای بلیط بازی رایگان به کودکان از جمله ویژه‌برنامه‌های این مراسم بود تا شب یلدایی به‌یاد‌ماندنی برای این کودکان رقم بخورد.

محجوب با بیان اینکه رویکرد جهادی و توجه به اقشار آسیب‌‌پذیر همواره در برنامه‌های سازمان فرهنگی شهرداری رشت جایگاه ویژه‌ای داشته و دارد، افزود: از تمامی افراد و دستگاه‌هایی که در اجرای این برنامه همکاری و مشارکت داشتند، قدردانی می‌نمایم و امیدوارم این برنامه در سال‌های آتی نیز تدوام داشته باشد.

انتهای پیام
captcha