دریافت مجوز فعالیت ۲۶ مؤسسه قرآنی در کردستان
کد خبر: 4023371
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۷

دریافت مجوز فعالیت ۲۶ مؤسسه قرآنی در کردستان

مسئول قرآن و عترت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان گفت: ۲۶ مؤسسه قرآنی از سال 1399 تاکنون در سطح استان فعال شده است که بیشترین تعداد مؤسسات قرآنی مربوط به شهر سنندج است.

کامل گلباغی مسئول قرآن و عترت فرهنگ و ارشاداسلامی استان کردستان

کامل گلباغی، مسئول قرآن و عترت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: ۲۶ مؤسسه قرآنی از سال 1399 تاکنون در سطح استان فعال شده است که بیشترین تعداد مؤسسات قرآنی مربوط به شهر سنندج است.

وی با اشاره به اینکه قبل از سال 1399 فقط چهار مؤسسه قرآنی در سطح استان کردستان فعال بوده است، افزود: امیدواریم با این افزایش تعداد مؤسسات قرآنی شاهد رشد و شکوفایی استعدادهای قرآنی استان بوده و زمینه جذب جوانان و نوجوانان به کلاس‌های قرآنی فراهم شود.

مسئول قرآن و عترت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان بیان کرد: در حال حاضر 187 نفر از فعالان قرآنی استان کردستان بیمه شده‌اند که در حال حاضر بیمه فعالان قرآنی منوط به ثبت در سامانه حمد است.

وی افزود: بیمه فعالان قرآنی استان کردستان از سوی مؤسسات قرآنی انجام می‌گیرد که در این راستا فقط اساتید و مدرسان و مربیان قرآنی فعال در مؤسسات بیمه می‌شوند.

گلباغی در پایان یادآور شد: تلاوت یک صفحه از قرآن کریم و تفسیر آن به صورت روزانه برای اعضای و از طریق فضای مجازی در دستور کار فعالیت مؤسسات قرآنی قرار گرفته است که در کنار این امر کلاس‌های آموزشی قرآن در سطح مؤسسات برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha