راه شهید سلیمانی پاسداری از انقلاب اسلامی است / مجاهدتی به وسعت یک زندگی
کد خبر: 4025849
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۳
در گفت‌وگو با ایکنا مطرح شد؛

راه شهید سلیمانی پاسداری از انقلاب اسلامی است / مجاهدتی به وسعت یک زندگی

یک نماینده اسبق مجلس گفت: اگر بخواهیم راه و مرام شهید سلیمانی را ادامه دهیم، حتماً باید در پاسداری از انقلاب اسلامی کوشا باشیم و حرکت ما به سمت خدا باشد.

عوض حیدرپور نماینده اسبق مجلس

عوض حیدرپور، نماینده اسبق مردم شهرضا و دهاقان در مجلس در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان، اظهار کرد: شهید سلیمانی با هدف پاسداری از انقلاب اسلامی، به عضویت سپاه درآمد و تا آخرین لحظات زندگی خود، به این پیمان و رسالت پای‌بند بود. ما انقلاب اسلامی را دنباله نهضت اسلامی رسول‌الله(ص) می‌دانیم که پاسداری از آن واجب است و اگر بخواهیم راه و مرام شهید سلیمانی را ادامه دهیم، حتماً باید در حفظ و پاسداری از انقلاب اسلامی کوشا باشیم.

وی به سخت‌کوشی و کم‌خرج بودن شهید سلیمانی اشاره کرد و افزود: ایشان حتی در سال‌های پس از جنگ تحمیلی، روزانه 20 ساعت کار می‌کرد و در شب‌ها و روزهایی که همه ما مشغول زندگی روزمره خود بودیم، شهید سلیمانی در عراق، یمن، سوریه و افغانستان به سر می‌برد و تمام زندگی‌اش به مجاهده گذشت. در یک جمله، ایشان انسانی بسیار پرکار و در عین حال، کم‌خرج و ساده‌زیست بود. پرکار و کم‌خرج بودن، ویژگی ارزشمندی است و کسانی که خواهان پاسداری از انقلاب اسلامی هستند، باید از این ویژگی برخوردار باشند.

این نماینده اسبق مجلس تصریح کرد: شهید سلیمانی به معنای واقعی کلمه، موحد بود و خداپرستی‌اش نظیر نداشت. درسی که می‌توان از ایشان فراگرفت، این است که خدمت به مردم و پاسداری از انقلاب اسلامی علاوه بر اینکه باید با پرکاری و کم‌خرجی همراه باشد، سمت‌وسوی الهی نیز باید داشته باشد.

وی ادامه داد: مکتب سلیمانی گویای این است که اولاً برای انجام هر کاری باید خدا را در نظر داشت و دوماً وظیفه ما پاسداری از انقلاب اسلامی محسوب می‌شود. رفتارهای شهید سلیمانی همان شیوه‌نامه‌های مکتب ایشان است و بهترین درسی که از ایشان می‌توان گرفت، حرکت و نگاه به سمت خداست. خداوند در قرآن می‌فرماید: وَالَّذِينَ جَاهَدُوا فِينَا لَنَهْدِيَنَّهُمْ سُبُلَنَا وَ إِنَّ اللَّهَ لَمَعَ الْمُحْسِنِينَ؛ و كسانى كه در راه ما كوشيده‏‌اند، به يقين راه‌هاى خود را بر آنان مى‌‏نماييم و در حقيقت ‏خدا با نيكوكاران است.» شهید سلیمانی نیز از این موهبت برخوردار بود که خداوند راه‌های خود را به ایشان نشان داده بود. بنابراین، اگر بخواهیم مکتب سلیمانی را در یک جمله خلاصه کنیم، می‌توان گفت حرکت ما باید به سمت خدا باشد که در این صورت، او خودش راه‌ها را به ما نشان می‌دهد.

انتهای پیام
captcha