ناکامی مجدد پارلمان عراق در تعیین رئیس جمهور این کشور
کد خبر: 4045748
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۳

ناکامی مجدد پارلمان عراق در تعیین رئیس جمهور این کشور

با نرسیدن تعداد نمایندگان پارلمان عراق به حد نصاب در جلسه انتخاب رئیس جمهور، این تلاش برای سومین بار با ناکامی مواجه شد.

به گزارش ایکنا به نقل از العهد الفضائیه،  پارلمان عراق برای سومین‌بار با هدف انتخاب رئیس‌جمهور این کشور تشکیل جلسه داد، اما تعداد نمایندگان حاضر به حد نصاب لازم نرسید.

یکی از اعضای پارلمان عراق تصرح کرد: ریاست پارلمان عراق نتوانست جلسه انتخاب رئیس‌جمهور را برگزار کند و این امر به دلیل ناتوانی ائتلاف سه‌گانه از رساندن تعداد نمایندگان حاضر به حد نصاب لازم برای رای‌گیری بوده است.

 این ناکامی حاکی از تکرار سناریوی جلسه روز شنبه گذشته  است و با توجه به وضعیت کنونی آشکار است که ائتلاف سه‌گانه متشکل از جریان صدر، ائتلاف حاکمیت و حزب دموکرات کردستان قادر به تحقق حد نصاب لازم برای جلسه انتخاب رئیس جمهور نیست.

تصمیم تعداد زیادی از نمایندگان برای  عدم شرکت در جلسه پارلمان عراق مثل روز شنبه گذشته در تحقق بخشیدن به شرط حضور دو سوم نمایندگان در جلسه انتخاب رئیس‌جمهور ناموفق ماند و نتوانست این وظیفه مهم خود را تحقق بخشد.  

با وجود مخالفت و غیبت بسیاری از نمایندگان، ائتلاف سه‌گانه همچنان اصرار دارد که می‌تواند به تنهایی جلسه را به حد نصاب رسانده و رئیس‌جمهور را انتخاب کند. این در حالی است که گفته می‌شود تعداد نمایندگان حاضر در جلسه امروز، حتی از حاضرین در جلسه روز شنبه نیز کمتر بوده‌اند.

انتهای پیام
captcha