آیین بازسازی واقعه غدیر در ده‌زیار کرمان برگزار می‌شود
کد خبر: 4071203
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۲

آیین بازسازی واقعه غدیر در ده‌زیار کرمان برگزار می‌شود

همزمان با عید غدیر، آیین بازسازی واقعه غدیر برای یازدهمین سال متوالی در روستای ده‌زیار کرمان برگزار می‌شود.

بازسازی واقعه غدیر در ده‌زیار کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، هوشنگ انکوتی، مسئول هیئت تعزیه‌خوانی حضرت ابوالفضل‌(ع) ده‌زیار از برگزاری آیین بازسازی واقعه غدیر همزمان با ۱۸ ذی‌الحجه و عید غدیر در روستای ده‌زیار خبر داد و گفت: این اقدام در راستای ترویج فرهنگ علوی و شیعی روز دوشنبه ۲۷ تیرماه ساعت ۱۷:۳۰ برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: در این آیین، واقعه غدیر و معرفی امام علی(ع) به‌عنوان وصی و جانشین پیامبر(ص) در محل غدیر خم توسط ذاکران تعزیه‌خوان به نمایش گذاشته می‌شود و بیش از ۲۰۰ هنرمند تعزیه‌خوان و هنرور زن و مرد در این آیین همکاری دارند.

انکوتی با اشاره به اینکه این آیین برای یازدهمین سال متوالی توسط هیئت تعزیه‌خوانی حضرت ابوالفضل(ع) در روستای ده‌زیار برگزار می‌شود افزود: مردم روستای ده‌زیار در برپایی این آیین و همچنین مراسم تعزیه‌خوانی در مناسبت‌های مختلف مذهبی مختلف در طول سال تلاش زیادی دارند و همین امر روستای ده‌زیار را به‌عنوان خاستگاه تعزیه در سطح کشور معرفی کرده است.

مسئول هیئت تعزیه‌خوانی حضرت ابوالفضل(ع) ده‌زیار همچنین از برگزاری جشن بزرگ عید غدیر در شب عید غدیر در مسجد حضرت جوادالائمه‌(ع) ده‌زیار خبر داد و گفت: آیین پخت هشت دیگ حلیم نذری از دیگر برنامه‌هایی است که در شب عید غدیر به همت مردم ده‌زیار انجام می‌شود.

انتهای پیام
captcha