برگزاری مراسم پیاده‌روی «جاماندگان اربعین» در سمنان
کد خبر: 4082398
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۴

برگزاری مراسم پیاده‌روی «جاماندگان اربعین» در سمنان

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه پیاده‌روی معنوی «جاماندگان اربعین حسینی» امسال نیز برگزار می‌شود، گفت: پیش‌بینی می‌شود دو برابر جمعیت سال قبل در این مراسم حضور یابند.

برگزاری مراسم پیاده‌روی «جاماندگان اربعین» در سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، حجت‌الاسلام عباس عبدالهی، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان سمنان، عصر روز گذشته، نهم شهریور، در نشست هماهنگی مراسم پیاده‌روی «جاماندگان اربعین» در شاهرود با بیان اینکه پیاده‌روی اربعین حسینی حرکت عظیم فرهنگی، در دنیای اسلام و دنیای بین‌الملل، پدیده تأثیرگذاری است گفت: در اربعین با یک اعجاز روبرو هستیم زیرا اربعین فرا دینی و فرا تشیع و حتی بین‌المللی است.

وی با تأکید بر اینکه اربعین از جهاتی حتی از دهه اول محرم نیز ممتازتر است یادآور شد: در روز عاشورا حتی در برخی کشورها مراسم و راهپیمایی‌هایی برگزار می‌شود اما شاخصه تشیع و فرهنگ ولایت، پیاده‌روی اربعین است.

حجت‌الاسلام عبدالهی ادامه داد: امام عسکری (ع) می‌فرمایند که از بین همه مناسک و زیارات، زیارت اربعین از همه آنها سرآمدتر است که در این راستا این تأکید امام موجب شده تا امروز آن را شاخصه فرهنگی ولایت‌مداری در دنیا می‌دانند که باید جدی‌تر به این موضوع نگاه شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان سمنان با اشاره به اینکه مهمترین اجتماع مذهب بنیان داخل کشور پیاده‌روی جاماندگان اربعین است یادآور شد: پنج الی شش میلیون زائر اربعین ایرانی در کشور عراق امسال حضور دارند که برای ۸۰ میلیون نفر مابقی باید برنامه‌ای داشت.

به گفته وی؛ در سال‌های قبل پیاده‌روی‌های محدودی صورت می‌گرفت و نذوراتی نیز توسط مردم اجرا می‌شد اما امروز باید همه احساس وظیفه کنند و از این ظرفیت مؤثر برای توسعه فرهنگ دینی و خدامحوری، ارتباط با اهل بیت (ع) ابا عبدالله (ع) بهره‌گیری شود.

عبدالهی با بیان اینکه سال گذشته در استان، از برگزاری مراسم پیاده‌روی «جاماندگان اربعین» در استان خبر داد و افزود: مردم استقبال ویژه‌ای از پیاده‌روی نمادین جاماندگان اربعین داشتند.

وی گفت: این مراسم با همتی که شبکه هیئات‌ مذهبی، مساجد و مردم و همیاری مسئولان داشتند، به خوبی برگزار شد تا جایی که حتی آماری از میزان حضور مردم وجود ندارد زیرا مسئولان آماده چنین استقبالی از سوی مردم نبودند لذا این نشان می‌دهد که مردم چقدر دل در گرو اربعین دارند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان سمنان متذکر شد: در برخی نقاط استان سمنان مانند بیارجمند، مردم یک شبانه‌روز به میزان ۴۲ کیلومتر راه‌پیمایی کرده و مسیر بیارجمند تا ابتدای جاده مشهد را طی کردند.

حجت‌الاسلام عبدالهی با بیان اینکه این نشان می‌دهد که مردم تشنه معارف اهل بیت (ع) بوده و آمده برای حضور پای کار هستند یادآور شد: ما اگر بتوانیم شرایط را فراهم کنیم، می‌توانیم از آثار و برکات آن به خوبی بهره‌مند شویم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه امسال برآورد یک و نیم الی دو برابر جمعیت سال قبل را خواهیم داشت متذکر شد: باید آمادگی برای حجم عظیم حضور مردم در این مراسم معنوی را داشته باشیم و برنامه‌ریزی بهتری را بر پایه نظم و انسجام داشته باشیم.

انتهای پیام
captcha