ضرورت نقش‌آفرینی دانش‌آموزان در کنش‌های اجتماعی
کد خبر: 4093189
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۹

ضرورت نقش‌آفرینی دانش‌آموزان در کنش‌های اجتماعی

دبیر کل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان کشور گفت: در گذشته دانش‌آموزان ما در کنش‌های اجتماعی نقش پررنگی داشتند اما اکنون ساختار نظام تعلیم و تربیت ما می‌طلبد که نقش و سهم این قشر تأثیرگذار، بروز و ظهور پررنگ‌تری نسبت به قبل داشته باشد.

تاریخی دبیر کل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان

به گزارش ایکنا از هرمزگان، حسین تاریخی، دبیر کل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان کشور، شب گذشته، 27 مهر، در نشستی خبری به مناسبت برگزاری اردوهای طلایه‌داران فردا دانش‌آموزان پسر استان هرمزگان، اظهار کرد: حدود 5 هزار دانش‌آموز عضو این اتحادیه از تیرماه امسال تاکنون با شرکت در اردوهای آموزشی و تربیتی طلایه‌داران فردا تمرین مهارت و ایده پردازی می‌کنند.

وی افزود: دانش‌آموزان در این اردوی تربیتی و تشکیلاتی که تا پایان مهرماه ادامه دارد، مهارت‌های نحوه برنامه‌ریزی، برقراری ارتباط با مخاطب، موضوع شناسایی و جذب، خلاقیت و ایده پردازی برای طراحی و برنامه‌سازی در محیط مدرسه را تمرین می‌کنند.

دبیر کل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان کشور با اشاره به اینکه هم‌اکنون در ۳۲ استان کشور اردوی طلایه‌داران فردا برای تغییر و تحول اساسی در اتحادیه انجمن‌های اسلامی را در حال اجرا داریم، تصریح کرد: همه تلاشمان این بوده که بتوانیم ظرفیتی را برای دانش‌آموزان ایجاد کنیم که در محیط مدرسه بتوانند نقش‌آفرینی جدی داشته باشند.

تاریخی با اشاره به حوادث اخیر در کشور، عنوان کرد: در گذشته دانش‌آموزان ما در کنش‌های اجتماعی نقش پررنگی داشتند اما اکنون برحسب ساختاری که در نظام تعلیم و تربیت است، می‌طلبد نقش و سهم این قشر تأثیرگذار، بروز و ظهور پررنگ‌تری نسبت به قبل داشته باشد.

وی با بیان اینکه در آستانه ۱۳ آبان و روز دانش‌آموز قرار داریم، اضافه کرد: اتحادیه انجمن اسلامی دانش‌آموزی هم در ۱۳ آبان سال ۱۳۵۸ شکل گرفت که در کنار سایر مناسبت‌های ملی که حول استکبارستیزی رقم خورده، تأسیس اتحادیه هم برای ما بسیار حائز اهمیت است.

تاریخی بیان کرد: پیش‌بینی‌مان این است که در ایام منتهی به آبان ماه بتوانیم برنامه‌هایی را در سطح 7 هزار مدرسه مقطع متوسطه به عنوان تریبون آینده داشته باشیم که این برنامه امکان فرصت گفت‌وگو را بین دانش‌آموزان در محیط مدرسه فراهم می‌کند تا این افراد بتوانند به دور از هیاهوهای نامتعارف به تبادل نظر و گفت‌وگو پیرامون دغدغه‌هایشان بپردارند و مواضعشان و نقطه نظراتشان را پیرامون اتفاق‌ها و مسائلی که در کشور هست، با صراحت بیان کنند.

تاریخی گفت: امسال حال و هوای ۱۳ آبان ماه پررنگ‌تر و پرشورتر در مقایسه با سال‌های قبل خواهد بود و دانش‌آموزان در سراسر کشور یک صحنه بسیار مقتدرانه را با هنرنمایی خود در دفاع از آرمان‌ها و اصول انقلاب اسلامی در این روز به معرض نمایش خواهند داشت. هم‌اکنون در ۱۴ هزار مدرسه مقطع متوسطه اول و دوم دفترهای انجمن‌های اسلامی داریم و حدود ۴۰۰ هزار دانش‌آموز دختر و پسر عضو این انجمن‌ها هستند.

وی با اشاره به مطالبه دانش‌آموزان برای دیدار با رهبر معظم انقلاب، یادآور شد: امسال به جد پیگیر برقراری دیدار دانش‌آموزان و اعضای انجمن با رهبر معظم انقلاب هستیم. امیدواریم این برنامه نهایی شود تا دانش‌آموزان ما بتوانند مستقیم در محضر مقام معظم رهبری باشند و فرمایش‌ها و توصیه‌های ایشان را بشنوند.

انتهای پیام
captcha