برگزاری جشنواره «کهکشان من» ویژه محلات حاشیه‌نشین‌ قزوین
کد خبر: 4107470
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۶

برگزاری جشنواره «کهکشان من» ویژه محلات حاشیه‌نشین‌ قزوین

جشنواره «کهکشان من» ویژه نوجوانان محله «هادی‌آباد» با همکاری معاونت جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان قزوین برگزار شد.

نوجوانان

مرضیه بابایی، مسئول برگزاری جشنواره «کهکشان من»، در گفت‌وگو با ایکنا از قزوین، در بیان اهداف برگزاری این جشنواره، گفت: توانمندسازی دختران دهه هشتادی محلات حاشیه‌نشین و کم‌برخوردار شهر در جشنواره‌ای با محیطی شاد و مهیج رویکرد برگزارکنندگان برای برپایی این جشنواره بود.

وی با بیان اینکه نخستین باری است که این جشنواره در سطح شهر قزوین برگزار شده است، اظهار کرد: جمعه ۲۵ آذر با همکاری معاونت جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان قزوین و مؤسسه «مهر فدک» در ورزشگاه شهید‌رجایی قزوین فرصتی ایجاد شد تا دختران محله «هادی‌آباد» قزوین در کنار همسالان خود فضای آموزشی، تفریحی و فرهنگی مملو از هیجان و نشاط را تجربه کنند.

مدیر‌عامل مؤسسه مهر فدک گفت: پرداختن به مسائل فرهنگی و آموزشی محلات حاشیه‌نشین شهر از اهداف این مؤسسه است و چون اعضای آن به‌ جهت شناختی که از نقاط ضعف و قوت موجود در محله هادی‌آباد داشتند و در گذشته‌ هم فعالیت‌های جهادی و فرهنگی متعددی را برای اهالی آن محله انجام داده بودند این منطقه از شهر را انتخاب کردند که جشنواره «کهکشان من» را با نوجوانان توانمند و با انگیزه آن آغاز کنند.

وی با بیان اینکه چهار آیتم متنوع با هدایت منتورها برای این جشنواره طرح‌ریزی شده بود، افزود: آیتم‌های هنری، مهارتی، ورزشی و فرهنگی برنامه‌هایی بود که دختران دهه هشتادی ۱۳ تا ۱۵ ساله در قالب چهارده گروه سه نفره در آن به رقابت پرداختند.

مسئول برگزاری جشنواره کهکشان من خاطرنشان کرد: ساخت پنج طرح اوریگامی، مطالعه پنج داستان و سپس اقدام به داستان‌نویسی، تهیه چند نوع دسر سرد و مسابقه دارت و طناب‌کشی و چند نوع ورزش دیگر از جمله برنامه‌هایی بود که دانش‌آموزان در گروه‌بندی‌های صورت‌گرفته موفق به انجام آن شدند.

وی افزود: دکتر یوسفی، عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان، نفیسه امینی، کارشناس آشپزی، راضیه برخورداری، مدرس ورزشی و صغری بهرامی، مدرس نویسندگی، چهار کارشناسی بودند که مسئولیت هدایت دانش‌آموزان در هر یک از آیتم‌ها را برعهده داشتند.

بابایی خاطرنشان کرد: برای هر یک از عناوین ۲۵ امتیاز لحاظ شده بود و در نهایت دانش‌آموزانی که نزدیکترین امتیاز به عدد صد را کسب کرده بودند به‌عنوان برگزیدگان این جشنواره معرفی و تقدیر شدند.

وی تصریح کرد: این دانش‌آموزان از طریق فراخوان محلی و معرفی مسئولان مدارس آن محله انتخاب شدند تا پس از انجام کار تیمی و دریافت بازخورد اولیه از عملکرد خود توسط منتورها، تا مرحله پیشرفته در هر آیتم مورد تعلیم و آموزش قرار گیرند و در کنار تحصیل علم، کسب مهارت حرفه‌ای هم داشته باشند.

مدیر‌عامل مؤسسه مهرفدک در پایان گفت: تمرکز برگزارکنندگان بر توانمندسازی نوجوانان محله هادی‌آباد است و در همین راستا این جشنواره پس از امتحانات ترم اول دانش‌آموزان ادامه خواهد داشت تا نوجوانان حاضر در جشنواره به توانمندی لازم در هر چهار آیتم دست یابند.

انتهای پیام
captcha