اهتمام به سیره شهدا بسیاری از مشکلات را رفع می‌کند
کد خبر: 4154806
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۷
رحیم قربانی:

اهتمام به سیره شهدا بسیاری از مشکلات را رفع می‌کند

مسئول سازمان قرآن و عترت بسیج سپاه محمد رسول الله(ص) در دیدار خانواده شهید هاشمی گفت: سیره شهدا باید الگوی جامعه قرار گیرد تا به واسطه آن بسیاری از مشکلات برطرف شود.

دیدار جامعه قرآنی با خانواده شهید هاشمی

به گزارش خبرنگار ایکنا، جامعه قرآنی در ادامه دیدارهای خود، عصر چهارشنبه 22 تیر به دیدار خانواد شهید سیدعلی‌اکبر هاشمی رفت. در این دیدار رحیم قربانی؛ مسئول سازمان قرآن و عترت بسیج محمد رسول‌الله (ص)، امیر سرتیپ محمدرضا فولادی؛ رئیس سازمان حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس ارتش، سرهنگ مجید ناظریه؛ فرمانده ناحیه غدیر لواسان و سیدرضا سیدمهدی؛ قاری بین‌المللی قرآن حضور داشتند.

در ابتدای جلسه قربانی با بیان اینکه باید سیره و روش شهدا را تبلیغ کنیم، گفت: این دیدارها با هدف اشاعه سیره شهدا برگزار می‌شود، زیرا تمسک به فرهنگ شهدا می‌تواند جامعه را از بسیاری مشکلات رهایی بخشد. شهدا بهترین نمونه‌هایی هستند که قادرند برای جوانان این مرز و بوم الگو باشند.

وی افزود: امنیت و آرامشی که امروز در جامعه ما حکمران است بر پایه ایثار و فداکاری شهدا شکل گرفته است به همین دلیل این از خود گذشتگی انتظار می‌رود کلاس درسی برای جوانان این سرزمین باشد البته باید این داشته‌های ارزشمند را با ابزارهای تبلیغاتی به جامعه معرفی کرد.

قربانی تأکید کرد: جامعه قرآنی وظیفه خود می‌داند که تکریمی از خانواده شهدای قرآنی داشته باشد، البته مطمئناً ما نمی‌توانیم با این دیدارها جانفشانی آنها را جبران کنیم اما وظیفه تک تک ماست که همیشه خانواده شهدا را تکریم کرده و به آرمان‌های شهدا پایبند باقی بمانیم.

امیر سرتیپ فولادی نیز در ادامه این دیدار بیان کرد: ارتش در طول ۸ سال دفاع مقدس شهدای بسیاری را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است که با افتخار شهید علی‌اکبر هاشمی یکی از شهدای پرسنل ارتش است. ایثار ارتشیان همیشه ادامه خواهد داشت و برای دفاع از انقلاب و میهن اسلامی دست از جانفشانی بر نخواهد داشت.

وی ادامه داد: شهید علی‌اکبر هاشمی دلبسته قرآن و عترت بود و همه زندگی خود را در راه قرآن و عترت وقف کرد. در دوران انقلاب این شهید در فعالیت‌های انقلابی حضور فعال داشت و با پخش اعلامیه در مبارزات انقلابی شرکت می‌کرد. شهید هاشمی محافل قرآنی خود را در قبل از انقلاب نیز با جدیت پیگیر بود و تلاش می‌کرد نزدیکان خود را با قرآن مأنوس کند.

امیر فولادی اضافه کرد: این شهید فردی مذهبی بود که با قرآن و نماز انس بسیار داشت. شهدا بهترین الگو زنده امروز ما هستند که قادرند برای جوانان این مرز و بوم مسیر راه روشن کنند.

سرهنگ پاسدار مجید ناظریه نیز در این نشست تصریح کرد: اگر سیره شهدا در جامعه اشاعه پیدا کند هیچ هجمه‌ای به ما آسیب وارد نخواهد کرد. امیدوارم بتوانیم راه شهدا را ادامه دهیم تا شرمنده آنها نشویم.

سیدرضا سیدمهدی نیز در این جلسه ضمن ابراز ارادت به خانواده شهدا تأکید کرد: عیادت از خانواده شهیدان وظیفه ما است چون می‌توانیم فرزندان خود را با آرمان‌های شهیدان آشنا کنیم؛ شهدا با ایثار جانشان برای ما امنیت به ارمغان آوردند، لذا ضروریست تا این درس شجاعت را به جامعه خود نشان دهیم.

همسر شهید هاشمی نیز بیان کرد: زندگی در کنار شهید هاشمی برایم بهترین اتفاق زندگی بود؛ او الگو و نمونه یک مرد مسلمان واقعی بود. به یاد ندارم هیچگاه نماز اول وقت او ترک شده باشد. همچنین وی حافظ و قاری قرآن بود و تلاش می‌کرد در امر آموزش قرآن حضوری فعال داشته باشد.

وی ادامه داد: همسر شهیدم کمک به مردم را وظیفه مسلمان واقعی می‌دانست. وی بسیار خوشرو و مهربان بود و هیچگاه با تندی با کسی برخورد نمی‌کرد. به شخصه از زندگی با همسر شهیدم درس‌های فراوانی آموختم و تلاش همیشه این بوده به سیره شهید هاشمی‌ پایبند و متعهد باشم.

در انتهای مراسم دختر شهید نیز گفت: زمانی که پدرم به شهادت رسید، کوچک بودم اما هنوز مهربانی‌های او را به یاد دارم. توصیه وی همیشه پایبندی به آموزه‌های دینی به ویژه حجاب بود.

در انتهای این دیدار از خانواده شهید علی‌اکبر هاشمی تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام
captcha