دارالقرآن «شفاعت»؛ پایلوت برگزاری کلاس‌های مداحی در همدان
کد خبر: 4155855
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۴۰۲ - ۰۵:۱۱

دارالقرآن «شفاعت»؛ پایلوت برگزاری کلاس‌های مداحی در همدان

مسئول جامعه ایمانی مشعر در استان همدان با بیان اینکه پایلوت برگزاری کلاس‌های مداحی در استان همدان دارالقرآن شفاعت آموزش و پرورش استان است، گفت: در حال حاضر در کانال مداحی در شبکه شاد ۴۵۰۰ نفر عضو هستند که بیش از ۷۰ درصد این افراد از اقصی نقاط کشور هستند.

جلال تلطفی، مسئول جامعه ایمانی مشعر همدانجلال تلطفی، مسئول جامعه ایمانی مشعر و از مداحان استان همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، با اشاره به اینکه والدینی که کودکانی علاقمند به حوزه مداحی دارند از چه بسترهایی در همدان می‌توانند برای شکوفایی استعداد آنها استفاده کنند، اظهار کرد: مطالعه کتاب، منابع درست و قوی از سنین پایین به افرادی که قصد دارند وارد این حوزه شوند و در کلاس‌ها ثبت‌نام کنند، توصیه می‌شود.

وی افزود: در مؤسسه جامعه ایمانی مشعر، دفتر «ستایشگران مشعر» مربوط به مداحان اهل بیت(ع) با همکاری آموزش و پرورش و کانون‌های مساجد دور‌ه‌های مداحی برگزار می‌کند و از این طریق در میان نوجوانان استعدادیابی انجام می‌دهد. در نرم افزار شاد نیز کلاس‌های تخصصی مداحی برگزار می‌شود که از اقصی نقاط کشور در این کلاس‌ها عضو هستند و از نکات ارائه شده در این فضا به صورت مجازی استفاده می‌کنند و طبق الگوهای تمرینی در این کلاس‌ها شرکت می‌کنند.

تلطفی یادآور شد: در این کلاس‌ها استعدادیابی و آموزش به کودکان و نوجوانان از سنین ۸ تا  ۳۶ سال انجام می‌شود. پشتکار حرف اول را در زمینه مداحی می‌زند، ممکن است افرادی باشند که زمینه‌ها و استعدادهای لازم همچون صدا را برای مداحی نداشته باشند ولی با پشتکار و علاقه موفق شوند و با بالا بردن اطلاعات و یادگیری فنون مداحی و تمرین آنها موفق شوند.

مسئول جامعه ایمانی مشعر استان همدان تصریح کرد: کلاس‌های مداحی هر هفته، ساعت ۱۱ در دارالقرآن شفاعت به صورت حضوری و در شبکه شاد به صورت غیر حضوری برگزار می‌شود. در این کلاس‌ها طبق الگوهای تمرینی به آنها اصول مداحی آموزش داده می‌شود. افراد ابتدا باید کلاس‌های نوحه خوانی را بگذرانند، سپس سرودخوانی، پس از این مرحله آزمون‌هایی از آنها گرفته می‌شود و در صورت احراز نمره قبولی وارد مرحله شعرخوانی می‌شوند.

وی با بیان اینکه پایلوت برگزاری کلاس‌های مداحی در استان همدان، دارالقرآن شفاعت آموزش و پرورش استان است، افزود: در حال حاضر در کانال مداحی در شبکه شاد ۴ هزار و ۵۰۰ نفر عضو هستند که بیش از ۷۰ درصد این افراد از اقصی نقاط کشور هستند، اما بیش از صد نفر از این افراد به صورت مجازی و حضوری از کلاس‌های مداحی این دارالقرآن استفاده می‌کنند و فعال هستند.

این مداح اهل بیت(ع) با بیان اینکه برای ایام تابستان برنامه‌های ویژه‌ای داریم که یکی از این برنامه‌ها ارائه آموزش‌های قرآنی و استفاده مداحان از این آموزه‌ها در نوحه‌های خود است، تصریح کرد: دفتر ستایشگران مشعر در استان همدان از سال ۹۳ شکل گرفته است، اما ارائه آموزش‌های مداحی در دارالقرآن شفاعت که یک فعالیت دولتی است تقریبا یک و نیم سال است که به صورت تخصصی فعالیت می‌کند، از این رو نمی‌توان درباره خروجی کار اظهاراتی داشت، باید گذر زمان نتیجه فعالیت را مشخص کند.

انتهای پیام
captcha