کنگره ملی شهدای قاری پایتخت بهمن ماه برگزار می‌شود
کد خبر: 4159967
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۶
رحیم قربانی:

کنگره ملی شهدای قاری پایتخت بهمن ماه برگزار می‌شود

رئیس سازمان قرآن و عترت بسیج سپاه محمد رسول الله(ص) گفت: کمیته شهدای قرآنی برنامه‌های ویژه‌ای برای معرفی شهدای قاری در نظر دارد که یکی از آنها برگزاری کنگره ملی شهدای قاری پایتخت در بهمن‌ماه است.

کنگره ملی شهدای قاری پایتخت بهمن ماه برگزار می‌شود + فیلم

به گزارش خبرنگار ایکنا در ادامه سلسله‌جلسات دیدارهای هفتگی جامعه قرآنی، این هفته از خانواده شهید کوروش محمدی دیدار به عمل آمد.
 
در این جلسه رحیم قربانی، رئیس سازمان قرآن و عترت بسیج سپاه محمد رسول الله(ص)، محمدرضا برقعی، یاسر ایرانی، روح‌الله گودرزی از قاریان قرآن، محمدحسین اکبری، مسئول گروه تواشیح نورالمهدی و سجاد حسینی از اعضای گروه ولایت حضور داشتند.
 
در ابتدای جلسه رحیم قربانی گفت: خدا را شاکریم بار دیگر به این جمع از جامعه قرآنی فرصت داده شد تا با خانواده‌ شهیدی دیگر دیدار کنند. به واسطه این دیدارها جامعه قرآنی سلام و ارادت خود را به خانواده شهیدان ابلاغ کرده و همچنین تجدید میثاقی مجدد با آنها دارد.
 
وی افزود: کمیته شهدای قرآنی چند سال پیش تشکیل شد تا به واسطه آن شهدای قاری شناسایی شوند. دیدارهای هفتگی که از طرف جامعه قرآنی به عمل می‌آید قدمی در این راستاست. این کمیته همچنین یادواره شهدای قرآنی را برگزار کرده و با ساخت مستند و چاپ کتاب در پی معرفی بیشتر شهدای قرآنی است. همچنین بهمن ماه امسال کنگره ملی شهدای قاری پایتخت برگزار خواهد شد.
 
رئیس سازمان قرآن و عترت بسیج سپاه محمد رسول الله(ص) تأکید کرد: امنیت و آسایش امروز ما مدیون شهدا است و ما تلاش می‌کنیم با معرفی شهدای قاری، برای جوانان این مرز و بوم الگوسازی داشته باشیم زیرا شهدا بهترین الگوهایی هستند که می‌توانند سعادت دنیا و آخرت را برای ما رقم بزنند.
 
در ادامه جلسه مادر شهید نیز در سخنانی تصریح کرد: پسرم از کودکی عاشق قرآن بود و از هر فرصتی برای یادگیری کلام خدا استفاده می‌کرد. وی وقتی نوجوان بود سعی می‌کرد به کودکان قرآن یاد دهد. شهید به شدت به بسیج علاقه داشت و تمام وقت خود را در مسجد یا پایگاه بسیج می‌گذراند.
 
وی ادامه داد: یکی از ویژگی‌های بارز محمد پسرم تأکید او روی روزی حلال بود. وی به ما می‌گفت انسان هر خطایی انجام دهد به واسطه ورود روزی حرام در زندگیش است. برای همین تأکید ویژه‌ای روی این مسئله داشت. شهید سال ۱۳۴۴ به دنیا آمد و در سال ۶۲ در عملیات والفجر مقدماتی به شهادت رسید.
 

وی با بیان اینکه فرزندش نماز اول وقت را به همه توصیه می‌کرد گفت: به یاد ندارم نماز اول وقت محمد هیچگاه ترک شده باشد. وی همچنین روی اخلاقیات اسلامی تأکید ویژه داشت؛ با دیگران خوشرو و خوش رفتار بود. در ضمن همیشه سعی می‌کرد به دیگران کمک کند. وی در زمان شهادت ۱۸ سال بیشتر نداشت اما هیچگاه از کمک به دیگران دریغ نمی‌کرد. به یاد دارم در ایام تابستان کارگری می‌کرد و دستمزدش را برای کودکان جزوه قرآن می‌خرید.

این مادر شهید در پایان سخنانش گفت: بارها خواب پسرم را دیدم؛ او همیشه در خواب‌هایم سیمای خندان دارد. فرزندم به فرمان امام(ره) به جبهه رفت و همیشه توصیه می‌کرد پاسدار انقلاب و ولایت باشیم.

برادر شهید نیز در این دیدار اظهار کرد: سه سال از محمد کوچکتر بودم. برادرم همیشه مرا با خود به مسجد و هیئت می‌برد و از هر فرصتی برای آموزش قرآن به من استفاده می‌کرد. وی در سخنانش تأکید داشت که جدا از یادگیری و قرائت قرآن باید مجری فرامین این کتاب آسمانی نیز باشیم.

وی اضافه کرد: توصیه دیگر او این بود که نماز را به صورت جماعت و در مسجد برپا داریم چون جدا از انجام فریضه دینی، عاملی برای وحدت است. برادرم همچنین به کتاب داستان راستان شهید مطهری نیز علاقه‌مند بود. وی به دوستان خود توصیه می‌کرد هیچگاه نگاه به نامحرم نکنند. او به شدت روی این مسئله تعصب داشت

محمدرضا برقعی، قاری قرآن نیز در پایان جلسه گفت: همنشینی با قرآن باعث ماندگاری این شهید سرافراز شده است چرا که مقام شهادت بالاترین درجه الهی است؛ امیدوارم بتوانیم رهرو خوبی برای راه شهیدان باشیم.

انتهای پیام
captcha